donderdag 22 augustus 2013

29 geschenken.

Bij Esther van het blog Espriratie zag ik dit boek voorbij komen.

29 geschenken `hoe een maand lang geven je leven kan veranderen` van Cami Walker.

Het verhaal sprak me aan en ik ben op www gaan kijken en vond het boek 2dehands.
Zoals ik begrepen heb is er een andere blogster die in November samen met anderen de hele maand iedere dag iets wil gaan schenken.
Deze dame vind je hier, je kan je ook inschrijven om het boek in je bezit te krijgen te lezen en door sturen naar de volgende op de lijst. Na het lezen beslis je of je mee doet aan de challenge om 29 dagen lang onvoorwaardelijk te schenken
Of je kunt net als ik zelf opzoek gaan naar het boek en het in rustig tempo gaan lezen.

Het boek gaat over een jonge vrouw met MS die door toedoen  van een buurvrouw 29 dagen achter elkaar iets schenkt aan een ander zonder er iets voor terug te krijgen. Denkt ze want juist het geven brengt haar iets......

Ik ben zelf ook een gever, het geeft mij een goed gevoel om iets voor een ander te doen. Nemen of krijgen vind ik moeilijk. Ik weet nooit echt wat ik er mee aan moet en krijgen voelt voor mij ongemakkelijk. Ik ga ook liever naar een verjaardag dan dat ik zelf jarig ben en ik zeg altijd ik vind het al leuk dat je de moeite neemt om bij me te komen, je hoeft niks mee te nemen. En als ik dan toch iets krijg voel ik me ongemakkelijk...

 Ik ga het boek lezen en wie weet ga ik meedoen met de challenge van 29 dagen onvoorwaardelijk geven.

Over geven gesproken. Margaret haar dochter Simone heeft de filmvoucher ontvangen en was er erg blij mee.  En ik dus ook.

Ik heb het een beetje druk met andere zaken, veel klussen in huis dus het bloggen staat nog op een klein pitje. Ik lees wel al jullie verhalen maar reageer niet altijd. soms valt het me zwaar om zoveel mensen te volgen en zakt de moed me in de schoenen als ik zie dat ik weer over de 100 berichten heb.. Ik doe wat ik kan....


19 opmerkingen:

  1. Zolang je maar af en toe blijft bloggen ben ik al blij, heeeeel veel leesplezier!
    x Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi initiatief! Enneh... je bent niets verplicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, je bent dus al goed begonnen met geven . Want inderdaad onze dochter was heel blij met de filmvoucher. Zo kan ze mooi de bioscoop in haar nieuwe woonplaats uit proberen. Hele lieve en leuke aktie. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sjonge, wat zeggen ze dat mooi:
    zonder er iets voor terug te krijgen. Denkt ze want juist het geven brengt haar iets......
    En dat is natuurlijk waar: het is zo heerlijk om te geven.
    Maar het is natuurlijk ook nooit weg om eens iets te 'krijgen'.

    Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou meid bloggen doe je voor de lol hoor!
    Dus als je alleen leest blijf je lekker bij. En ach de reacties komen wel weer hoor!
    Wat een leuk boekje lijkt me dat.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker je eigen gang gaan meid, je kunt niet op alle blogs reageren, ik redt dat ook niet dan doe ik niets creatiefs meer, maar af en toe weer eens blog land in duiken vind ik ook wel leuk want het geeft mij energie!
    Het boek ga ik ook opzoeken eerst eens in de biep zoeken zaterdag en anders op m.p. of zo
    succes met klussen en rustig aan!
    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geven is makkelijker dan krijgen .... vind ik ook :)

    Enne rustig aan meis. Mij valt het ook zwaar niet overal altijd maar te kunnen reageren ... maar bloggen moet boven al leuk blijven en geen "moeten" worden. Dat knoop ik in mijn oren .... jij ook hihihi?

    Dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  9. klopt, geven is makkelijker dan krijgen ook ik vind dat.
    en als je achterloopt met blog berichten en de moed je in de schoenen zakt dan maak je een blog en zeg je: lieve allemaal ik ben een tijdje uit blogland geweest maar vanaf nu zal ik weer nu en dan reageren :-) . opgelost toch ? :-)
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja ,herkenbaar geven is heerlijk, en lekker reageren als je zin hebt en de ene keer de een en de ander keer de ander zo is dat nu eenmaal ,voel je tot niets verplicht ,bloggen moet wel ontspanning zijn ,lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi boek lijkt me .. Ga ook op zoek .
    Ik heb hetzelfde probleem meid , en heb het los gelaten ... Ik reageer wanneer het lukt , maar niet bij iedereen elke dag , dat gaat niet . Maak je niet druk , blijf je toch wel volgen <3 x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een tof boek met beslist leuke ideeën.
    Neem gerust je tijd voor andere zaken.
    Een fijn weekend,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, herkenbaar... Een gever zijn is soms best fijn! Alleen is de realiteit volgens mij wel dat sommige mensen het écht niet zien en van hen zul je nooit iets terug krijgen, helaas. Ik kan er een rijtje van opnoemen, maar hou me liever vast aan de mensen waarvan je wél veel terug krijgt! =) Het boek zelf ken ik nog niet; lijkt me interessant. Heb de site van de verdubbeldame ook even bekeken; knap zeg. Echt een positieve vibe, die ik lekker meeneem de rest van de dag in! Fijn weekend!
    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het moet ook geen verplichting worden, alles wat bij het bloggen komt kijken. Als alles in balans is, geeft het je heel veel plezier.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja dat boek lijkt me ook wel wat. Heb er al eens eerder over gehoord in Blogland. Ik wacht nog even af wat jij er van vind :) Straks misschien even in de boekhandel kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat boek klinkt erg interessant! Ik ga het ook maar eens opzoeken...

    Groetjes sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Klinkt als een leuk boek. Ik denk dat een gever uiteindelijk ook altijd ontvangt. Maar zoals jij al zegt is ontvangen niet altijd gemakkelijk.
    Maar geven kan hoeft niet altijd materieel te zijn. Ook bij het plaatsen van lieve reacties op een blog geef je iets. De lieve reacties die ik kreeg op het overlijdensbericht van mijn schoonmoeder hebben mij echt goed gedaan. Ik wil je hier ook graag voor bedanken.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.