maandag 16 april 2012

Schilderij Tulpen

Inspiratie!!

Een tijdje geleden was ik begonnen met een schilderij van bloemen in een mandje. Zoals gewoonlijk begin ik dan vol goede moed maar soms,,, gaat het dan in een keer niet meer. Ik weet niet precies wat er gebeurd maar de ideeën zijn opper de pop zeg maar. Je kijkt maar naar het doek en probeert er nog iets van te maken. En heel soms helpt dat en ga je gewoon verder en komt het helemaal goed. Deze keer is het anders....

Ik zag het niet meer zitten en ben er mee gestopt. Misschien schilder ik het over en komt er totaal iets anders op het doek (doeken zijn best wel prijzig) of als dat niet wil dan belandt het doek in de vuilcontainer.

Het lijkt dan net of er helemaal niets meer terecht komt van het schilderen en denk ik dat ik de boel beter in dozen naar de zolder kan brengen en zo plaats kan maken voor nieuwe hobby's en dito spullen.

En dan gebeurt het.... je ziet iets! een foto of schilderij een tafereel of iets in de natuur en dan denk je, nee! je voelt het,, ik MOET dit schilderen.

Nou en dat is precies wat er is gebeurd dit weekend. Dus ik ben het hele weekend in de vrije uurtjes lekker aan het werk geweest en weet je, het schilderij is bijna klaar. Ik moet het blad nog verder uitwerken en aan de bloemen nog iets werken en dan is het klaar. Hier een voorproefje.
De eerste opzet nog zonder achtergrondkleur en details, ik ben nu al veel verder, het is al bijna af.
Het resultaat krijg je te zien in  een volgende blog.

Ik ben helemaal happy en heb al een volgend schilderij in mijn hoofd zitten. Dit schilderij is voor mijn schoonmoeder, even wat meer informatie voor de familie die soms meelezen op mijn blog ;-)
Ik schat nog 2 dagen werk en dan mijn naam er onder, klaar!!

Natuurlijk lukt het schilderen al helemaal niet zonder
mijn toeverlaat en mental coach die altijd nabij is voor steun
 en advies. 



4 opmerkingen:

  1. Wat mooi Dinah, zo kleurrijk en vrolijk! Past helemaal bij de tijd van het jaar, overal zie je ze buiten stralen...! Veel plezier met dit schilderij verder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig geschilderd, die tulpen!
    O ja, ik herken het helemaal.. inspiratie hebben en dan is het opeens weg... en de draai niet kunnen vinden..
    Geweldig als er dan uit je vingers komt wat je bedoelde...
    En.., je bent al net zo gek op je hondje dan ik op m'n poezen! hahaha..
    Super bedankt voor je lieve reacties op mijn Boofy berichten!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig schilderij daar zal je schoonmoeder vast heel blij mee zijn!

    Lieve groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey meiden,

    Dank voor jullie berichtjes. Het schilderij is nog niet klaar he!! Ik ga na het paardrijden weer verder en hoop jullie dan morgen het eind resultaat te laten zien.

    Groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.