woensdag 5 oktober 2016

schilderen pompoen op dienblad.

Welkom Oktober



Ik heb een dienblad beschilderd met pompoenen en die afgewerkt met lak zodat het buiten kan staan.
Ik heb al een hele tijd geen schilder kwast meer aangeraakt, maar het was weer eens leuk om te doen. Ik heb alles voor het maken van schilderijen in huis maar het komt er maar niet van om iets te maken. Ik ben zo druk met het haken dat ik soms vergeet dat ik meer hobby's heb. Na dit kleine werkje begint het wel weer te kriebelen dus het zal zo maar kunnen dat jullie vaker schilder werkjes te zien krijgen.


Momenteel staat de naaimachine weer op tafel  en wordt er heel hard gewerkt aan een nieuwe rok.
Die laat ik t.z.t. wel zien.

Nu eerst mijn beschilderde dienblad, echt een leuk herfsthoekje geworden zo, vind je niet?
ik heb acryl verf gebruikt en afgewerkt met glanzende lak om het te beschermen tegen weers invloeden., daar zat dan ook gelijk het meeste werk in want dat moet 3 x . Aan de zijkanten heb ik wat struikjes met bessen en aan de andere kant wat blad geschilderd. Ik heb het dienblad op een tafeltje gezet met een betonnen pompoen en wat plantjes, een is bijna uitgebloeid en en andere, winter violen, staan nog maar net en moeten nog gaan bloeien.



 Hier nog een foto van dichterbij alleen krijg je dan de glans van de lak te zien..


En nu weer snel achter de naaimachine... en vanavond weer aan de haak. 
Nee, ook in Oktober ga ik me niet vervelen..


11 opmerkingen:

  1. Wat mooi, Dinah! Ja, buiten krijg je wel steeds meer het gevoel van herfst, maar ik heb m'n decoratie-pompoenen toch nog boven gelaten, ik wacht er nog eventjes mee :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn herfsthoekje. Jij bent echt creatief. Schilderen, haken, breien, naaien. Is er iets wat jij niet kan? Zo knap. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij kunt ook alles heh?!
    Erg sfeervol
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor. Bij mij zouden het nooit pompoenen geworden zijn. Het staat heel gezellig zo bij elkaar.
    Dat haken weet wat. Ik ga zo maar eens een boek lezen. Doe ik ook bijna nooit meer door al dat gehaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dat mooi gedaan! Heel knap! Dat is iets dat ik echt niet kan: schilderen. Boetseren trouwens ook niet, maar dat terzijde ;-) Je herfsthoekje is heel gezellig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel knap kunstwerkje Dinah ...
    Decoratief prachtig ... welkom herfst ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gezellig hoor.. ze leuk al die herfst dingen... alleen het weer moest niet zo koud zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk om zo lekker creatief bezig te zijn, helemaal met de lange donkere avonden de komende maanden.

    Fijn weekend, groetjes Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo das mooi en leuk geschilderd ,jij kan toch ook van alles he

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat mooi gedaan, en het geheel straalt zo'n herfstsfeer uit!
    En toch even zeggen dat ik altijd zo geniet van je foto collage's...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.