woensdag 19 oktober 2016

Poncho gehaakt

En hij is net op tijd klaar want het is nu echt herfst en dan is zo'n poncho natuurlijk lekker warm.
Ik heb de poncho gehaakt in graniet steek en dan midden voor en midden achter steeds meerderen. Door in de punt steeds 1 vaste en een losse en weer een vaste te haken. Heel simpel dus. Je begint met een streng lossen rond de hals. En dan is het steeds 1 vaste en 1 losse..... volgende toer een vaste in de losse en een losse enz.


Een flinke en saaie klus wel maar ik vind het resultaat wel erg mooi. Ik ga nog een bloem haken voor op de poncho om hem iets vrolijker te maken.


Voor de rest ben ik nog steeds druk met zeemeerminstaarten aan het haken. Ze zijn ook zo leuk en steeds meer mensen lijken er een te willen.  Ook zit ik achter de naaimachine en ben ik nu bezig met een jurk/tuniek in een prachtige petrol kleur. Gaat er ook wel eens iets mis want ik heb een rok genaaid die niet past. hahahaha. Of ik moet afvallen of ik moet er iets op verzinnen.... We zullen zien.
Genoeg te doen. Ik kom tijd te kort en moet ook weer nodig even bij lezen bij anderen... tja met instagram, facebook, pinterest kun je nog flink druk zijn..






12 opmerkingen:

  1. Erg mooi geworden! 't Is inderdaad niet een erg spannende steek om te haken en toch is zoiets uiteindelijk juist heel mooi!
    Die rok kan je altijd nog in je winkeltje plaatsen ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat je hartstikke leuk! Ik heb een aantal poncho's gehaakt maar ik vind het mezelf altijd zo 'zwaar' staan, terwijl ik het bij anderen leuk vindt staan. Je kunt een bloem in meerdere kleuren haken en dan met een speld aan je poncho spelden. Zo kun je het afstemmen op de kleur van je kleding.
    Groetjes, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat je heel goed! Daar ga je vast veel plezier aan beleven, lekker warm :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whaw! Wat een leuke poncho! Daar is het echt weer voor, veel plezier er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag hem al op IG voorbijkomen: wat is hij mooi geworden. lekker nu met dit herfstweer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik zag hem al op IG, maar ik blijf hem geweldig vinden.
    Lekker groot, staat je goed!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat m'n reactie 'weg' is... Ik weet ook niet meer wat ik heb geschreven, maar in elk geval vind ik je poncho geweldig leuk en hij staat je zò goed! Het zal wel een flinke klus geweest zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie poncho!!! ik vind hem prachtig zo, voor mij hoeft er geen bloem op.. of een grote in lagen in dezelfde kleur

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.