maandag 11 juni 2012

Kunst in het Volkspark: Deel 1

Een keer in het jaar tonen kunstenaars uit Twente en omgeving (Duitsland) hun werken in het mooiste park van Enschede : Het Volkspark.

En omdat ik A.) van Kunst hou B) om de hoek van het park woon, moest ik daar wel even naar toe. Dit jaar deden er niet 100 maar 150 deelnemer mee aan het evenement en het was druk mede door het mooie weer.

Ik heb flink wat foto's gemaakt dus denk dat ik een of twee extra blog berichtje er aan waag.

Deel 1
Amateur kunst:

De gemeente Enschede heeft i.s.m. met de Tubantia (krant) 100 lezers uitgedaagd om een afvalcontainer om te toveren tot kunst. Hier een aantal voorbeelden die ik leuk vond :-) Er waren nog veel meer mooie containers maar ja 100 stuks op de gevoelige plaat vast leggen was me een te grote opgave. haha.

Hier een container waar je aan de buitenkant kan zien wat er in zit of moet, dat kon ik niet helemaal ontdekken. Ik vind dat beertje zo sneu achter dat plastic raampje, volgens mij is de beer per ongeluk in de container terecht gekomen.  Ik denk toch niet dat ik zou willen dat mijn afval aan de buitenkant te zien zou zijn. 

Aan de rechterkant een foto van een container met allerlei doppen en ander versiersel. Een heel kleurig geheel. Tja functioneel is het niet maar dat was waarschijnlijk ook niet de bedoeling.

Deze container vond ik mooi. Het thema natuur/bloemen spreek mij altijd wel aan. De onderkant groen en boven op een grote zon en dan daar tussen handgemaakte bloemen, gehaakt van stof enz. Heel vrolijk!!









Nog z'n leuke helemaal in de handwerk-stijl. Met een breiende oma in het park en daarom heen veel haak en breiwerkje. Een hele knusse container.


Er was ook muziek in het Volkspark van het nederlands Symfonerorkest. Heerlijk languit in het gras genieten van de vijver de zon en klassieke muziek. De video is door het prachtige weer een beetje overbelicht.

Jammer dat ik zo kort kon blijven ivm verjaardagvisite anders was ik ook in het gras gaan zitten. Volgend jaar beter.



Morgen deel 2 van Kunst in het Volkspark, dan meer over echte kunstenaars: schilders en beeldhouders.



1 opmerking:

  1. Daar is heel wat creativiteit ingestokem...in al die vrolijke containers!!!
    Heb je daar zelf ook nog een leuk ideetje gekregen...voor het oppimpen van je eigen container...ha,ha!

    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.