vrijdag 28 november 2014

Lekkere speculaas..

Er is niks lekkerder dan zelfgemaakte speculaas en/of pepernoten.
Ik heb zakken met pepernoten gekocht voor klanten en er zelf ook wat van gegeten maar het is net zoals de spruiten er zit geen smaak meer aan. Je proeft de speculaaskruiden amper. En als je er iets van eet dan blijf je er van eten en niet omdat het zo lekker is.

Ik was de laatste tijd niet meer zo bezig met op de regraffineerde suiker te letten maar dat moet weer veranderen. Eigen gemaakt is toch het aller, aller lekkerst en gezonder. Dus snel voor het weekend speculaasbrokken gemaakt met palmsuiker. De geur die hier in huis hangt is zo heerlijk.... kan bijna niet wachten tot ze afgekoeld zijn....

Recept van de brokken vind je hier.

Goed weekend allemaal.




6 opmerkingen:

  1. Hallo Dinah
    Eigen gemaakte speculaas is veel lekkerder en het ziet er heerlijk uit.
    Geniet ervan grts Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaaa maar ik ben wel benieuwd waar je de speculaaskruiden koopt ik kan ze hier niet krijgen ben al menig supermarkt in geweest

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop het bij de toko. Die verkoopt het in zakjes en is veelal goedkoper en je krijgt meer dan de supermarkt die het hier ook wel verkoopt.

      Lieve groet,dinah

      Verwijderen
  3. hoi,
    Ziet er heel lekker uit, en iets zelf gemaakt smaakt altijd beter en naar nog meer.
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel dinah toko hebben we hier niet maar wel een reform winkel ik zal nog es zoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Recept heb ik ook klaar liggen voor de speculaasbrokken! ook ik let op de geraffineerde suikers en ga het deze week maken!
    Eet smakelijk, ziet er heerlijk uit!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.