zaterdag 28 juli 2012

Steigerbank

Druk zijn we met onze achter-achter tuin. Ja, wij hebben achter onze studio waar Harry les geeft nog een tuin. Een van de voordelen van een oud huis, of de tuinen zijn mini of je hebt een giga tuin, het laatste is bij ons het geval.'

De vorige bewoner gebruikt dit als opslag voor zijn werk, dus veel stellingen en gereedschap. Veel hebben we er nog niet aan gedaan en er staat nog geen enkele plant of struik maar wel een steigerbank. Gemaakt van de steigerplanken die de aannemer, die opeens nooit meer kwam opdagen, had achter gelaten. Hebben we er toch iets nuttigs mee gedaan. hahaha.

Ik heb kussens genaaid, zijn nog niet helemaal klaar want daarvoor moet ik nog even langs de Ikea om vulling te halen voor de rug- en de zij-kussens. En we willen de schuttingen het hokje nog in de beits zetten. Wat plantjes neer zetten de vloer nog eens aanpakken, enz., enz.. Maar de bank is klaar. 2 meter om op te zitten, te liggen of zoals kinderen zeggen om te chillen.

De bank is gebeitst met transparant White Wash. Het lijkt wel parelmoer, echt prachtig. Het voetenbankje en/of tafel heb ik zelf in elkaar getimmerd. Zonder enige patroon zo uit het blote hoofd en stevig dat hij is. De bank is gemaakt door een timmerman.

Ik heb het patroon in PDF als je het graag wilt hebben. Staan ook bijzettafels en bloempotten op. Die bijzet tafels willen we nog eens gaan maken. Nu eerst even genieten van gedane arbeid. Binnenkort zal ik het eind resultaat laten zien van de bank met alle kussens. Het resultaat van de hele achter-achter tuin laat nog wel even op zich wachten. Nu eerst:

CHILLEN!!!!







4 opmerkingen:

  1. Stoere, gave, grote bank...heel veel fijne, zonnige, waardevolle, mooie momenten...erop!!!

    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, gaaf zeg!! Complimenten ook voor je zelfgemaakte tafel, leuk om te doen he! Jammer genoeg zou zo iets moois bij ons niet passen, wij bezitten 'slechts' 5 x 8 in het vierkant dus met 1 zo'n bank is de tuin half vol ;)! Heel veel plezier met deze mooie set, ik zie je al helemaal genieten met een heerlijke pot thee er bij! Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi bankje, super fijn om veel tijd op door te brengen. Die planken geef je natuurlijk niet meer terug.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is super mooi geworden zeg, die bank is helemaal geweldig!

    Owww jaaa chillen..dat klinkt me akelig bekend, mijn zoon is bijna 13 en hij "speelt" natuurlijk niet meer met vrienden (owee als ik dat woord nog durf te gebruiken!)..nee "chillen" is wat ze tegenwoordig dus allemaal doen en als het over meisjes gaat, hebben ze het over "chickies"...lach me er stiekum suf om en doe ondertussen maar net of het de normaalste zaak van de wereld is:-)
    Geniet van je plekkie! Grtzz...Maddy

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.