zaterdag 10 maart 2012

HAKEN, bloemenslinger voor pasen


Door het mooie zonnige weer en wat werken in de tuin ben ik helemaal in de voorjaar stemming geraakt. Gisteravond heb ik de haaknaald weer eens te voor schijn gehaald en ben begonnen aan een bloemenslinger voor Pasen, natuurlijk in lichte pasteltinten.

In mijn blog bloempjes haken zie je hoe ik de bloempjes maak, echt heel eenvoudig.

Om van de bloempjes een slinger te maken haak ik 20 lossen,
steek ik 6 lossen terug in een losse en dan heb je een bloemblaadje.

 Als je nu met de haaknaald één bloemblaadje door het midden van het bloempje trekt, heeft het bloempje een groen hartje en zit het bloempje vast aan je slinger.
Ik knoop de overgebleven draadjes van de bloem om de slinger vast. Zo ga je verder tot je een slinger hebt van de lengte die je wil. Voor een mooi geheel maak ik één blad en één hartje voor de bloem, dus om en om maar je kan ook meer blad maken of alleen maar bloemen, de keus is aan jou.


Het is nog wat vroeg om de paas takken neer te zetten maar om je een idee te geven van hoe het er uit ziet heb ik nog wat andere foto's gemaakt.


5 opmerkingen:

  1. Heerlijk fleurig slingertje en goed idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He, Minimoek,

      Leuk he!! Ik heb er alweer een af. Ongemerkt haak je zo weer eentje in elkaar. En het staat zo vrolijk, zeker met het zonnetje van vandaag.

      groetjes,dinah

      Verwijderen
  2. Hej Dinah, leuk dat je meedoet met de give away. Ik zie hier meteen zo'n leuke lenteslinger, dat past helemaal bij deze zonnige zondag. Mooi schoollapje ben je ook aan het borduren.
    Fijne dag, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Willy,

      Dank je voor je compliment. Het is id een heel leuk slingertje en zo gemakkelijk om te maken. Ik heb er alweer een af nu in iets andere kleurtjes. Met z'n leuke give away wou ik graag mee doen en nu maar hopen he...;-)

      groetjes, dinah

      Verwijderen
  3. hai dinah, ik was aan het googlen voor een bloemen slinger en zo ben ik bij jou terecht gekomen, heb me meteen maar volger gemaakt :-), hij is PRACHTIG

    lieve groet jenneke

    creaties-jenneke.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.