maandag 7 oktober 2019

Aquarellen

Na mijn 100 dagen schetsen avontuur ben ik weer gaan schilderen. Ik schilder al langer met acryl verf maar nu is daar aquarelverf bij gekomen

Schilderen met aquarelverf is een heel andere techniek dan met acrylverf. Je hebt bijvoorbeeld geen wit in aquarel. Je mengt de kleuren met water om ze lichter te maken. Ook kan je geen wit achteraf toevoegen dus je moet er in je planning rekening houden. Er zijn wel weer foefjes hoor om toch nog iets wit te maken maar het mooier als je dat niet doet. 

Het is dunner en transparant. Logische want je vermengt het met water en het transparante is heel mooi maar ook lastig want je kan niks verbloemen. Dat maakt het dan ook best lastig om mee om te gaan. Ik ben er mee bezig om mijn vaardigheid te verbeteren en dat doe je zoals met alles door te oefenen en uit te proberen. 

Volg je mij op instagram dan heb je al menig probeersel voorbij zien komen. De ene wat mooier dan de andere. Verschillende technieken heb ik al uitgeprobeerd en nu probeer ik mijn eigen stijl te ontwikkelen. 

Ik volg heel wat mensen op YouTube die mij leren om te aquarelleren. Ook ben ik lid van een schilderclub waar ze naast acrylverf ook aquarel lessen delen. Goed genoeg gekletst tijd om eens wat te laten zien. 


In de vakantie zijn we een weekendje in Leeuwarden geweest en daar had ik wat foto's gemaakt. Ik vond het leuk om iets van Leeuwarden te schilderen. Links de Hoogstraat en Rechts de Nieuwestad met de waag. 


De herfst: paddenstoelen met blad, een fiets met mand vol herfst bloemen. Een krans met herfst bloemen en een Vosje. 


En dan alvast wat schilderijen met het thema Halloween. Zelf heb ik niks met Halloween maar het is zo leuk om er iets van te schilderen. Vooral die silhouetten zijn leuk om te maken. Het doodshoofd was een uitdaging. 

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om iets van mijn schilderijen te zien. Het is wel iets anders dan Haakwerkjes. Ik heb wel garen gekocht om een vest te haken maar kan nog niet een patroon vinden. Ideeën zijn welkom En ik ben nog steeds een sjaal aan het breien. Schiet ook niet op maar is denk ik wel klaar voor het echt koud gaat worden. Er wordt hier ook nog geklust in ons nieuwe huis,de hele vakantie zijn we bezig geweest en straks met de herfstvakantie gaan we verder. Daarna is mijn schilder/hobbykamer aan de beurt, zal tijd worden... 


15 opmerkingen:

  1. Mooie schilderijen, je hebt flink geoefend met mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik volg het allemaal al op Instagram, mooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk om je te zien ontwikkelen! Heb je misschien al gekeken (in de bibliotheek bv) naar het nieuwe boek van Saskia Laan, vesten haken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja die heb ik wel voorbij zien komen op instagram.. Moet ik toch even langs de bieb. Thanks.

      Verwijderen
  4. Je hebt echt talent joh! En je moet er vooral mee door blijven gaan hoor... Ik vind je schilderingen zò mooi!
    Heb je wel eens een Bernadettevest gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee die ken ik ook niet. ff googlen.. dank je. Ook voor je lieve complimenten.

      Verwijderen
  5. prachtig je schilderijen. Met Halloween heb ik ook helemaal niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, prachtige schilderijen. Vooral dat vosje, die is zo schattig. Echt heel mooi.
    Fijne dinsdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjeetje zeg, wat een prachtwerkjes maak jij! Aquarelleren is echt niet zo simpel als sommige mensen wel eens denken ("ach, beetje waterverf") maar jij hebt het behoorlijk onder de knie! Superleuk.
    Bij mij staat het haken ook op een wat lager pitje en het enige dat ik nog erg graag wil maken is ook een lekker vest. Maar ik twijfel net als jij over het patroon... Ik dacht er ook al aan om het nieuwe boek van Saskia Laan te gaan aanschaffen. Succes met als je wat gekozen hebt en gaat beginnen! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo knap gedaan met die kleuren. Herfst is ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi al je probeer werken hoor, je hebt er talent voor.
    Ga er mee door..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het schilderen gaat je goed af en leuk dat je zo veel verschillende dingen maakt.
    Aan een patroon kan ik je niet helpen, ik ben niet van het kleding haken, maar er zijn vast genoeg anderen die je op ideeën brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nice post. I really enjoy reading it. Very instructive, keep on writing.Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.