woensdag 29 augustus 2012

kleur en fleur op woensdag- Hortensia.

Ik heb deze zomer al eens foto's van mijn tuin laten zien met  de hortensia's die dit jaar wel erg overvloedig waren met bloemen. Ik wou er eind van deze zomer een aantal gaan drogen, en nu is het zo ver. 

Ik heb een aantal afgesneden met een lange steel zodat ze mooi op een vaas kunnen staat drogen en ik heb wat kortere afgesneden en daar een prachtige krans van gemaakt.
Die krans ligt nu te drogen op mijn salontafel maar zodra de krans droog is hang ik hem aan de muur.

(Hortensia's op een klein laagje water zetten en dan gewoon laten staan dan drogen ze het mooist, heb ik begrepen van meerdere experts. :-)


 
 
 
 
Meer kleur en kleur vind je hier.
 
 

14 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's hoor...en die Hortensia krans...zal straks vast heel mooi, bij je aan de muur hangen!

    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, je weet inmiddels dat ik er gek op ben:-)!...ik heb er hier ook staan uit de tuin in de hoop dat ze mooi indrogen, het is me eigenlijk nog geeneen keer écht goed gelukt, misschien met je tip.. Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie krans! Heb je de hortensia's op de krans gebonden of erin gestoken?
    Heerlijk om zo bezig te zijn hè?
    Fijne dag nog, groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Thea,

      Het is een oasekrans (gekocht bij de action) De krans is dus gestoken, voordeel is dat als het water opdroogd de hortensia,s ook droog zijn. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden als het droog is.

      Groetjes, dinah

      Verwijderen
  4. Heel mooi ,vast een paars voorproefje .leuk hoor zo n krans groetjes marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn jouw hortensia's mooi! De vorige bewoner van ons huis was zo vriendelijk om ze in de volle zon te zetten... Zó niet handig! De witte exemplaren verbrandden al, dus heb ik afgeknipt. En mijn oude hortensiakrans kan toch écht niet meer: valt uit en wordt bruiner en bruiner... Misschien maar even 'lenen' uit m'n moeders tuin? :-) Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige krans!
    Valt niet mee om ze mooi te laten indrogen.
    Ik kwam je tegen bij Veronique, blijf meteen maar 'hangen' ;-)
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ben dol op hortensia's en ik heb genoten van je prachtige blog met foto's
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is je krans mooi geworden!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh die krans is PRACHTIG van kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De krans is mooi geworden. Prachtige kleuren. Je hebt hem net op tijd gemaakt. Als de bloemen buiten beginnen te drogen. Op deze manier bewaar je ook meer de kleuren van de bloemen. Als je ze te vroeg afknipt worden ze helemaal bruin. Jij hebt precies de bloemen in hun geheel gelaten? Ik steek altijd kleine trosjes. Is natuurlijk een pak meer werk, maar de krans is dan ook veel fijner. Kan je volgend jaar misschien eens uitproberen.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jeanine,

      Bedankt voor de tip. Zet je die kleine trosjes dan ook op draad? Dat doen we bij bloemschikcursus meestal wel anders breken ze snel af bij het steken. Nou als dat zo is dan ben je zeker wel een heel tijd bezig om de krans te maken. Dit ging lekker snel :-)

      Groetjes, dinah

      Verwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.