zondag 23 december 2018

Kerst CAL 2018 deel 6

Jammer want dit is de laatste patroontje van de kerst CAL 2018. Het is nu bijna kerst. Als je meegedaan hebt met deze kerst CAL dan heb je zo 6 kleine haakwerkjes die je overal voor kan gebruiken. Ik ben heel benieuwd naar wat jullie met de patroontjes gedaan hebben. Maar eerst nog de allerlaatste Kerst Krans. Een hele bekende maar niet minder mooi.

De sneeuw krans. 


Wat heb je nodig.

2 kleuren katoen garen waarvan 1 wit voor de sneeuw. Een sleutelhanger ring, haaknaald, schaar en naald.

Het Patroon

  • Haak met kleur rond de sleutelhanger ring 32 stokjes. luit de ring met een halve vaste.
  • Hecht de witte kleur aan en haak 1 vaste, 2 lossen en 1 vaste in dezelfde steek, sla 1 steek over en herhaal 1 vaste, 2 lossen, 1 vaste, tot het eind en sluit de ring met een halve vaste.
  • Laat een lange draad hangen of haak een aantal lossen voor een lusje. 
  • Versier de krans met kraaltjes of maak met draad en naald french knot. Hier vind je een filmpje in het Engels maar goed te volgen over hoe je deze steek maakt in haak werk. 

Ik hoop dat jullie deze Kerst Kransjes CAL leuk hebben gevonden. Dit was echt de laatste. Ik zal alle patroontjes weer bij mijn patronen tabblad toevoegen zodat je ze gemakkelijk terug kan vinden.
Heel veel plezier van de patroontjes.


13 opmerkingen:

  1. Deze vind ik héél erg leuk!!
    En een sleutelhangerring heb ik gisteren van mijn oude buurvrouwtje gekregen (maar waar heb ik die nou gelaten....🤔).
    Wij hebben een bakkerswinkel, dus we zijn deze dagen extra druk, maar ik ga je patroontjes zeker haken (Misschien kerstavond, of 2de kerstdag of anders later nog eens)
    Heel erg bedankt voor deze CAL, het zijn stuk voor stuk leuke en kleine tussendoor projectjes.
    Fijne dagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Christine. Fijne kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een top kransje. We hebben met kerst geen sneeuw, maar met dit kransje haal je de sneeuw gewoon in huis. Dank je voor het patroon.

    Fijne Kerstdagen, een sprankelende jaarwisseling en een liefdevol, creatief en goed 2019, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan. Voor jou ook hele gezellige kerstdagen.

      Verwijderen
  4. Prachtig mini kransje! Dank voor patroontje!

    Vrolijk kerstmis en een schitterend 2019 gewenst! liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Tinne, voor jou ook hele gezellige kerstdagen.

      Verwijderen
  5. Fijne feestdagen Dinah ...
    En een liefdevol nieuw jaar ...
    Tot volgend jaar ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Valerie. Voor jou ook fijne dagen en een creatief en gezellig 2019.

      Verwijderen
  6. Hoi! Het is al een tijdje stil hier op je blog... alles goed hoop ik?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.