zondag 9 december 2018

Kerst CAL 2018 Deel 2

Vandaag het tweede patroontje. Een iets groter kransje dan het eerste patroon die was echt heel erg klein. Laten we beginnen met het kerst kransje wat ik de vlecht heb genoemd. 

Het Vlecht Kerst Kransje 



Het patroon.

Voor dit kransje heb ik een linkje met een filmpje omdat ik niet weet of jullie weten hoe je een fundatie kan haken. Hier is de goed uitleg.  Handwerkles heeft nog meer handige filmpjes waar ik vaak gebruik van maak. Ik volg haar dan ook op You Tube. 

  • Haak (zie filmpje) 3x een fundatie rij van 20 cm. van 2 rijen hecht je de draden af. 
  • Haak 2 lossen. steek de naald in de 1ste losse en haal de draad door.haak een losse, haal de draad door de twee lussen op de naald. Steek de naald in de net gemaakte losse en haal de draad er doorheen, haak een losse en haal daarna de draad door beide lussen. Herhaal dit tot je 20 cm hebt. deze techniek kan je goed gebruiken als je een lapje gaat haken. Je haakt dan de rij lossen en de eerste rij vasten tegelijk. Let op dat je de naald goed door het hele V-tje steekt. Bekijk het filmpje als je niet wijs wordt uit mijn verhaal. 
  • Naai met de overgebleven draad de 3 strengen aan elkaar.
  • Maak nu een vlecht van de 3 strengen
  • Naai met de overgebleven draad een de uiteinden aan elkaar vast en naai er een ring van.
  • Maar met behulp van een vork een strikje. ( of maak je eigen versiering.) Een vork met 4 tanden. Knip een stuk draad af en doe dat tussen de 2de en 3de tand. Pak nu het bolletje garen en wikkel rond de vork. Pak de draden en knoop ze aan elkaar vast. Haal de stik van de vork en naai met de overgebleven draden het strikje vast op de krans. 
Deze krans ik ook erg leuk als je voor de strengen 3 verschillende kleuren gebruikt. Het strikje kan je vervangen door wat jij maar leuk vind. 
Ik wens je veel plezier bij het haken van dit leuke kransje. Vrijdag deel ik het volgende patroontje van een kransje. Nee ik verklap nog niks. 





10 opmerkingen:

  1. Ook weer leuk!
    De eerste heb ik gehaakt, ga ik een kaart van maken.
    Deze ga ik ook proberen, eerst even het filmpje kijken, want nu snap ik er weinig van, hihi.

    En....gisteren kwam ik via Pinterest een gehaakt sterretje tegen, die van jou is! Ook zo'n leuke, die heb ik ook meteen even gemaakt/gehaakt.

    Doe er veel mensen mee, dat je weet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. alle patroontjes van alle sterren staan onder het tabblad mijn patronen, daar vind je ook de kerstboompjes CAL van vorig jaar. Ik heb geen idee of er veel mensen mee doen? Ik heb nu op 1 na alle kransjes af en ik vind ze allemaal even leuk.. Staat gezellig.

      Verwijderen
  2. Leuk :-) Ik had toevallig ook een gevlochten kransje afgelopen vrijdag op mijn blog.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja klopt, zaghet al.. nou geeft niet het is een leuk kransje..

      Verwijderen
  3. leuk en lief weer!!! maar ik ga me storten op je kerstboompjes.. voor op een kaart en voor uit te delen op mijn clubjes als kerstgroet !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I like your blog,I sincerely hope that your blog a rapid increase in
    traffic density,which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    gclub

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige kransjes, ze doen een beetje ouderwetsig aan. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een geslaagd kransje. De kransje zijn ook leuk om in chocoladekleuren te haken. Ze doen dan denken aan chocolaatjes voor in de kerstboom. Fijn om even het filmpje te hebben. Dat maakt het lezen van jouw patroon makkelijker.

    Bedankt en groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.