woensdag 11 juli 2018

Schilderen.

Ik had beloofd iets van mijn schilderijen te laten zien. Ik heb er zoveel lol in om weer wat moois te schilderen dat daar bijna al mijn tijd in gaat zitten.  Het is zo heerlijk ontspannend en het resultaat altijd weer een verrassing. Helemaal gemakkelijk is het niet trouwens ook bij het schilderen moet je wel eens wat uithalen, uithuilen en op nieuw beginnen. Het lijkt wel op ander handwerk.Je crieëert en dat is wat ik nou zo graag doe.

Ik heb op pinterst een bord aangemaakt waar ik al mijn schilderijen plaats. Kijk maar eens hier.
Maar nu eerst mijn galerie, kijk je mee?


De grachtenpanden van een grote stad. Lekker veel kleurtjes. Het is een twee luik.


Het 1ste schilderij is een opdracht: figuratieve dansers.
Het 2de schilderij is er een van 2 kippen maar dat lijkt me wel duidelijk. Ze zijn vooral heel kleurig en gezellig.
Het 3de schilderij is van een dame in een blauwe jurk in het beregende bos.  Ook met veel kleur.


Het 1ste schilderij is van een ezeltje. Ik hou er van om dieren te schilderen.
Het 2de schilderij is weer een twee luik van een bloemenveld. De lucht kleurt lila en geel. Dit was zo leuk om te maken en staat nog op de agenda om een supergroot schilderij van te maken. Deze twee hangen nu in mijn woonkamer.


Mijn laatste werk. Dit prachtige paard met zo wel realistische als fantasie qua kleur gebruik. Ik ben met dit paard wel een paar weken bezig geweest omdat ik vooral de neus niet goed op het doek kreeg. Ik heb het een aantal keer weg geschilderd en weer opnieuw opgezet. Nu ben ik tevreden met het resultaat. Het is trouwens een enorm doek van 80 bij 60 cm. Valt het tenminste op.
Het valt me wel steeds op dat een foto van een schilderij niet helemaal de werkelijkheid weer geeft. In het echt zijn de kleuren nog intenser.

Ik heb al weer een nieuw idee om te gaan schilderen. Ik vertel daar nu nog niks over. Heb je ook zin om eens te gaan schilderen? Maar denk je dat jij dat niet kan dan is het misschien leuk om eens een online workshop te volgen bij vrolijk schilderij. Zij organiseren regelmatig een gratis webinar en dan kun je met korting lid worden van de online schildersclub. Hier vind je het linkje. Ik ben ook lid van deze schildersclub die je inspireert om de penseel op te pakken en lekker te gaan schilderen.


12 opmerkingen:

  1. Sjonge, ik ben er stil van, PRACHTIG!!
    Vooral het paard, ik heb jaren lang paard gereden, wat is deze goed gelukt, heel héél erg mooi.
    Mooi, die verwilderde manen.
    Lekker blijven schilderen, ik ben benieuwd naar wat je nu gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ware pronkstukken zijn het geworden. Heerlijk toch als je zo lekker in je element bent. En als je inspiratie hebt gewoon lekker doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw zeg, wat leuk om te zien! Ik ben vooral fan van de beide tweeluiken en de dame in het bos! Prachtig gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig!!!! ik ben gek op kipjes, dus ik vind die het leukst !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie schilderijen. In januari heb ik een workshop dikke vrouwen schilderen gevolgd. Dat vond ik heel erg leuk. Ik heb daarna zelf een paar hele kleine schilderijtjes gemaakt. Ik hou wel van de stijl van vrolijk schilderij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend! Wat een talent joh! Helemaal mijn stijl! Echt top!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat een afwisselende en kleurrijke schilderijen. Daar wordt een mens vrolijk van. Je hebt de smaak van het schilderen echt te pakken. Het paard zien er geweldig uit. Bedankt voor de link naar de online schilderclub.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik zag dit talent van jou al langs komen op insta ik sta versteld zo knap gedaan TOP !!!! en petje af voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het zo knap! En mooi! Die bloemenvelden zijn echt fantastisch! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, ze zijn heel erg mooi. Stuk voor stuk 👍

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.