maandag 5 november 2012

Mislukt


Zo moest het worden..
Boehoehoe. Ik, dacht dat het wel iets zou worden en dat ik mijn man een groot plezier zou doen want die heeft altijd koude voeten. Een paar sokken breien is toch niet zo eenvoudig als het lijkt. Ik vond een leuk patroon bij Drops zie hier.

In eerste instantie vind ik het garen veel te dun. 10 toeren breien en het lijkt net of je niet verder gekomen bent. Weken ben ik er mee bezig en de boord en het been gedeelte was eindelijk lang genoeg naar de zin van mijn man.
Ik kon beginnen met de hiel. 5,5 cm moest ik over twee van de 4 pennen nog breien heen en weer, daarna moest ik minderen nog eens 5 cm erbij.
En toen...... ik weet niet wat er mis ging maar het klopt niet .... ik heb nog nooit een hiel gezien van ruim 10 cm.
Ik heb het patroon wel 10x doorgelezen maar ik snap er helemaal niets van.
Ik zou 14 steken aan de zijkant op moeten nemen, dat kan niet over 10 cm of er komen zulke grote gaten dat het lijkt of de sok is aangevreten door beestjes.

Dus heb ik het uitgehaald met het idee over nieuw de hiel te maken maar ik trok te hard en nu krijg ik de steken niet meer goed op de pennen. Een gatenkaas is wat over bleef. Wat is er toch mis gegaan?????

Dit is de sok nu... een hoopje ellende....


Inmiddels heb ik de steken weer redelijk op de pennen gekregen maar hoe moet ik nu verder......


29 opmerkingen:

  1. pfffffff....sorry, ik kan je ook niet helpen...ik kan namelijk 1 ding absoluut niet en dat is sokken breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihihi ja sorrie dinah echt maar dat kopje en dan die tekst erbij....( gnif)
    maar echt ik vind het vervelend voor je...en helpen kan ik ook al niet ik heb van die sokken echt geen GATENkaas gegeten

    succes meis

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie lachen mij toch niet uit he meiden???? :-) hihihi, Vind het zelf ook wel een beetje om te lachen. Het ergste is nog dat ik vroeger heel veel babysokjes gebreid heb voor neefjes en nichtjes. Ik baal er gewoon van dat het me niet lukt.... grrrrrrrrr.
    Ik heb gewoon iets fout gedaan maar wat????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. that is the question hihi...nee zonder dollen ik hoop dat het je gauw lukt ik doe het je niet na hoor

      Verwijderen
  4. ow...hahahaha...ow gossie Dinah, ik moet toch ook wel een beetje lachen om je verhaal...je klinkt zo beteuterd, ik kan nog geen steek breien dus laat staan sokken...
    Kan me wel voorstellen dat als je er al zo'n poos aan bezig bent en dan met een 'aangevreten' halve sok zit, je daar ff stevig van baalt...bij mij hadden ze al lang en breed in de hoek gelegen en was ik naar de HEMA gefiets voor een paar warme sokken:-)) (of ze door hem zelf laten breien...grinnik:-)
    *Geeft grote troostknuffel*...ga maar even lekker iets leuks doen voor jezelf dat helpt:-)! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, heel erg beteuterd keek ik gister avond ook toen ik die hiel zag van 10 cm lang.:-( als een flap hing hij aan de boord, het zag er echt niet uit!!! Ik zei nog tegen Harry trek hem dan even aan dan kan ik even bekijken hoe het er uit ziet..... Nou het restultaat hebben jullie hierboven kunnen lezen.....
    Harry wist het ook niet zei hij nog...tja,,,, daar had ik dus ook geen hulp van.
    PFfff, moeilijk hoor sokken breien.
    En dit is er nog maar een, het is de bedoeling dat er een tweede bij komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hej Dinah, volgens mij moet je na de mindering de hiel er al in hebben. Kijk even naar het instructiefilmpje. Dus 5 cm is voor de hak en dan ga je beginnen aan de mindering. http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=153
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb het filmpje bekeken en krijg nu wel een idee wat de bedoeling is. Dank je wel daar voor. Je moet het hoekje om :-) Maar waar staat dat dan in mijn patroon??? Ik had een rechte lap aan het eind van de mindering.
      Ik denk dat ik iets niet goed heb gedaan met die mindering.

      Verwijderen
    2. Betsy heeft een duidelijk basispatroon incl. foto's.
      http://wolatelier-dian.blogspot.nl/2012/01/sokken-breien-basispatroon.html

      Verwijderen
  7. andere hiel breien zal vanavond even zoeken en hem mailen er is maar een hiel die volgens mij te breien is de jo jo hiel even geduld wordt vervolgd gr marloeskreatief
    sokken breien is echt leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt is sokken breien leuk :-/ Ik ben benieuwd Marloes.

      Verwijderen
  8. Wil je een patroon sturen ,kan je me je mail adres sturen via mijn mail Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij zeggen alle mannen alleen maar " tja" in zo'n situatie hahahahaha!
    Wat een zielig verhaal, ik vind het knap dat je hulp vraagt om toch door te kunnen gaan. Ik heb geen tip, want ooit in een ver verleden ben ik eens aan het breien geslagen en ik lag de hele tijd op de grond te zoeken naar de gevallen steken hahahaha!!! Nee, dan maar de haaknaald; veel fijner!
    Succes met de sokken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ervaring is het leren van je fouten, sommige mensen hebben veel ervaring en ik ben daar een van ;-)

      Verwijderen
  10. Wat jammer dat je morgen niet naar het Handwerkcafe kan komen, dan zou ik je graag en met veel plezier uit de (sokken-)brand helpen ;) Veel succes, met alle digitale hulp moet dat ook vast wel goed komen.. uiteindelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou id een oplossing kunnen zijn maar ja Zeeland ligt echt niet om de hoek. Nederland is dat wel in eens een stuk groter dan je denkt. ;-)Maar lief dat je het aanbied.

      Verwijderen
  11. O meid, ik zou het je zo kunnen laten zien !! Jammer dat je niet in m'n buurt woont (of ik in de jouwe, natuurlijk !!!).

    Ik wil wel even kwijt dat ik bij de hiel vaak meer steken opneem dan in de patronen staat aangegeven omdat het mijn ervaring is dat iedereen weer anders breit en in mijn geval betekent dat, dat ik meer steken moet opnemen, willen er geen gaten te zien zijn. Vervolgens moet ik dan ook iets langer doorgaan met de minderingen die dan later weer moeten volgen!! Ach, je leest het wel, eigenlijk zouden we gewoon even bij mekaar langs moeten kunnen, dan zou ik het je zo kunnen laten zien !! :o)!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik mocht maar 14 steken opnemen van de ruim 10 cm die ik gebreid had, dat klopt echt niet. Daar is iets heel fout gegaan. Met 24 steken zou het nog niet gelukt zijn.
    Ik krijg van Marloes een ander patroon voor de hiel miss lukt het dan wel. Ik wacht af. En id jammer dat jullie allemaal zo ver weg wonen ;-)
    Ik ken ook niet iemand hier in de buurt die sokken kan breien..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O jee, dus je man heeft nog steeds koude voeten :-(
    Jammer dat het nog niet gelukt is, maar sterk van je dat je niet opgeeft.
    Je bent in ieder geval al verder dan ik ooit ben gekomen met sokken breien (heb nog nooit een poging ondernomen).
    Succes, ik ben er van overtuigd dat het je gaat lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het al heel moedig dat je er aan begonnen bent!!! Dat sokkenbreien lijkt mij zo lastig!!!

    Ik hoop dat je met het filmpje weer wat wijzer geworden bent en dat het je toch nog lukt!!!

    Succes! Groet Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb al heel wat goede tips binnen gekregen en ga daar maar eens flink op studeren. Bedankt voor jullie bijdrage en ik laat weer van me horen.... Wie weet ga ik nog eens een tutorial "brei een sok"geven..... hahaha.

    Lieve groet, dinah

    dank je wel: Marloes en Willy voor het meedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel succes Dinah! Ik zie dat je al heel veel tips binnen hebt gekregen. Zelf breide ik nog nooit sokken maar ik zou het best eens willen proberen, zo'n paar warme sokken breien, voor mezelf dan ;-) want hier ben ik de koukleum.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Meissie toch :-)
    En heb je inmiddels van de hulptroepen al bruikbare tips ontvangen?
    Ik kan wel breien maar meer het recht-toe-recht-aan werk.
    Dus helaas geen Moos to the rescue :-/

    Maar wie weet ooit met een tutorial van jou hihihihi ..... zegt ook Moos "zeg nooit nooit" hahahahahha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhh wat een ellende,zou niets voor mij zijn,ik had het al lang met naalden en al in de vuilnisbak gegooid!ha,ha,ha....;-)

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik heb in de grijze oudheid ooit sokken en zelfs kniekousjes gebreid voor mijn toen nog kleine meisjes.. mooi in ajour.. maar das zooo lang geleden..ik zou neit meer weten hoe dat ging..
    mijn voorstel is.. uithalen deze mislukking en met dubbele draad lekkere warme huissloffen van haken!! zo klaar ! en heel warm.. ik doe een paar per avond..
    gewoon 3 losse haken.. 6 vaste in de 1e losse en dan steeds 6 vasten per toer meerderen tot de gewenste breedte .. verder haken tot de wreef af is.. (even meten bij manlief) en dan 2 afkanten en verder haken tot de slof lang genoeg is..
    achterkant aan elkaar naaien en dan versieren..
    wil hij een soort laars?? gewoon verder haken rondom de hoogte in..
    wil die een applicatie op de voorkant?? haak bootje.. auto of iets dergelijks en naai op de wreef..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als mijn volgende poging ook mislukt dan is dat een goede oplossing. Maar ik geef nog niet op.... ik ga het gewoon nog eens proberen.

      Verwijderen
  20. speciaal voor jou gepint
    http://pinterest.com/pin/158822324330489232/

    of kijk hier
    http://pinterest.com/jenneke68/chrochet-knitting-autumn-winter/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zin echt heel erg schattig. Ik had beter met zoiets als dit kunnen beginnen ;-)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.