dinsdag 25 juli 2017

Gitaar jurk

De poster is ook mijn ontwerp.
Helemaal vergeten om deze zelf gemaakte jurk aan jullie te laten zien.
Mijn man zijn gitaarschool bestaat dit jaar 10 jaar en dat was reden voor een feest. We hebben Harry Sacksioni uitgenodigd om te komen spelen in theater Prismare hier in Enschede. Natuurlijk zijn we hier al meer dan een jaar geleden mee begonnen, anders lukt het je niet om artiest en zaal op tijd te krijgen.. Ik wilde er deze avond extra feestelijk uitzien en bedacht dat ik zelf een jurk zou naaien.


Het boek 200 jurken heb ik uit de bibliotheek gehaald en een patroon over genomen van de sheets die bij het boek horen. Je kan met dit boek ieder model jurk maken die je maar bedenken kan. Een erg leuk boek. Ik koos voor een A-lijn rok met een overslag top en korte mouwen en een kraagje. Zo stel je de jurk ook samen. Je kiest een top- rok en daarbij kies je alles wat je nog wil toevoegen.


Je neemt de delen die je gekozen hebt over van het patroon en een geschikt stofje en gaat aan de slag. Echt super leuk om te doen en geweldig boek die ik zelf ook graag nog eens wil aanschaffen. Er bestaat van dezelfde schrijfster Evelien Cabie ook een boek met 200 shirtjes.

Het feest was top. eerst optredens van Harry zijn leerlingen en daarna nog een optreden van Harry Sackioni en als toegift gitaarspel van beide Harry's  Het concert heette dan ook Harry meets Harry.

Ik doe hier net of ik gitaar speel. ;-)


16 opmerkingen:

  1. Super leuk! Je had ook echt een geweldig stofje gevonden voor dit feest :-)
    En veel werk alemaal, en vast ook heel veel plezier, voorpret en nu nog steeds nagenieten, denk ik!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat moet genieten zijn geweest! Je ziet er prachtig uit in die goed gelukte gitaarjurk. Hebben beide Harry's je een compliment gegeven? *Ü*
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super dat je zo'n stofje gevonden hebt. Mooi modelletje voor het jurkje. Het staat je beeldig. Echt een geslaagde DIY. Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wnou jij ziet er prachtig uit in die top jurk echt super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend leuk Dinah.
    Felicitaties ook met het 10 jarig jubileum.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die jurk zit he echt als gegoten, knap werk! Lijkt me wel een heel leuk boek, ik ga het onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee, een jurk met gitaren zo toepasselijk! Hij staat prachtig! Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. allereerst gefeliciteerd met het 10 jarig bestaan van je mans guitaarschool.
    en wat een toepasselijk stofje!!
    de jurk staat je heel goed.. een soort jaren 50 gevoel krijg ik als ik het zie.. en das positief bedoeld!!
    ben namelijk gek op mode uit de jaren 50 !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtige jurk! Toch is kijken naar dat boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw wat een mooie jurk en leuk stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, dit vind ik echt onwijs leuk! Wat een gave jurk heb je gemaakt, Dinah. En geweldig met al die gitaartjes op de stof... Wat een mooi feestje moet dat geweest zijn!
    En het boek maakt me heel nieuwsgierig... Ik houd ook van jurkjes, maar ik vind het zo tegenvallen vanuit de Burda of Knip b.v.
    Ik denk dat we nog meer jurkjes van jouw hand gaan zien...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jee wat leuk! Zowel de jurk als het Harry&Harry feestje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou meer van dit soort jurken maken Dinah! Staat je ge-wél-dig!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.