donderdag 11 december 2014

Videoblogbericht kerststukje maken.

Spannend!!! mijn eerste videoblogbericht staat online.
Ben zo benieuwd wat jullie er van vinden.
Zie je mij eens in het echt.
Sta wel half in beeld maar ja je moet maar denken dat alle begin moeilijk is. hahahaha.


Dit gaan we maken en jij kan dit ook.


In de video laat ik zien hoe je dit (foto hierboven) eenvoudig kerststukje kan maken.
Je hebt nodig:
  • Oase (vol laten zuigen met water en niet onder dompelen)
  • schaar/ snoeischaar/ keukenmesje
  • Groen uit de tuin en Nobilis takken.
  • decoratie natuurlijke materialen en kerstversiering.
  • kaars of waxinelichthouder.
  • stukje mos.
  • krammen (kan je ook zelf maken van ijzerdraad)
  • Oase prikkers + gom
  • Schaal.
  • Eventueel bloemen. 




ben benieuwd of jullie na deze DIY ook zelf aan de slag gaat en ben vooral benieuwd naar het resultaat. foto's zijn welkom.

Hier nog wat foto's van andere kerststukken die ik gemaakt heb deze dagen. Nog een tip, houd het kerststukje in dezelfde kleurtinten dat is erg mooi anders wordt het een bonte kermis, of je moet dat mooi vinden natuurlijk.

Kerststuk op slecht de helft van een onderbord en dan twee ledkaarsen op het bord.  Schors/mos en decoratie en weinig groen.

Kerststuk op voet. Een statement annanas achtige in het midden van het stuk en daarom heen pastelkleurige decoratie, de basis is het zelfde als in de video. De oase is wel hoger en rondom de oase heb ik mos neergelegd, anders zou je de oase zien. (hier komen nog roze rozen in,die was ik vergeten)


En hier zie je alle drie de kerststukken nog eens bij elkaar Morgen maak is er nog een. En nee ze zijn niet allemaal voor mezelf maar ook om weg te geven. Bij Kerst draait het toch om het geven.



13 opmerkingen:

  1. Ik was heel nieuwsgierig, natuurlijk.... Maar het duurt maar en duurt maar voordat het filmpje is geladen, dus ik probeer het morgen nog maar eens. Maar ik vind dit wel heel leuk en de foto's zijn veelbelovend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat jammer, ligt dat aan mijn filmpje of aan jou computer?
      Misschien gaat het morgen beter.


      Verwijderen
  2. Heeeee wat gaaf gedaan en idd leuk om je live te zien! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha,ha,ha, dank je. Het is heel gek om jezelf op video te zien. Kan er maar niet aan wennen.

      Verwijderen
  3. Maar vanmorgen lukte het wel, en vlot ook .... Erg leuk filmpje Dinah, alsof ik bij je op bezoek was!
    Heel natuurlijk, en duidelijk uitgelegd en voorgedaan. Jezelf terugzien en horen is altijd vreemd, maar ik vind het een geweldig leuk filmpje hoor, je bent een kei!

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bloos,,,, dank je wel. Ik denk dat het volgnede filmpje wel beter zal zijn. Ik heb dit zo spontaan opgenomen en helemaal niet gelet op wat ik ging zeggen en of ik er wel uit zag. Volgende keer mijn haar ff doen, lipstickje op en een mooie jurk aan ;-)

      Verwijderen
  4. Prachtige sfeervolle bloemstukken ...
    Je mag nog les geven hoor ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Er komt vast nog eens een filmpje. Ik stap echter niet over op alleen maar videobloggen.

      Verwijderen
  5. Ik vond het leuk om te zien hoe je zo'n mooi kerststuk kunt maken. Met jouw filmpje bij de hand durf ik het ook wel aan :-)
    Dank voor je duidelijke uitleg en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk!! moet je zeker doen, het is niet zo moeilijk als het lijkt. Jij kan dit ook. Ben benieuwd naarhet resultaat..

      Verwijderen
  6. Oh straks eens even kijken. Manlief ligt nog prinsheerlijk te slapen terwijl ik alweer twee uur wakker ben...mmm hoop dat ik snel ook lekker kan uitslapen nu we allebei vakantie hebben. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yeah ik heb je gezien, wat een leuke jurk en wat een leuke Dinah! Gezellig hoor om je even in het echt gezien te hebben en ik krijg er bijna zin van om een kerststukje te maken ;) terwijl ik helemaal niet zo kerststukkerig ben hihihi. Dikke knuff!

      Verwijderen
    2. hihihi, Ja leuk he. Ik vond het heel spannend om een filmpje te maken. Ga ik vast nog eens doen maar dan misschien wel iets meer in beeld en dan iets meer voorbereid ook...

      Lieve groetjes, dinah

      Verwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.