donderdag 8 november 2018

schilderen is zo leuk.

Echt het is zo leuk om weer te schilderen ik heb er veel plezier aan.
Nu is het voor ons een spannende tijd. We gaan verhuizen en dat is al snel. Eind dit jaar kijken we de sleutels van ons nieuwe huis en eind januari moeten we uit dit huis zijn. Wij vieren onze feestdagen tussen de verhuisdozen. Ik denk dat ik dit jaar de kerstboom maar niet op ga zetten en de rest van de kerstversiering ook maar in de dozen laat. Beetje saai maar ja volgend jaar dan extra uitpakken in ons nieuwe huis. 

De spanning van het verkopen ging mij niet in mijn koude kleren zitten. Ik heb hard moeten werken om ons huis spik en span te krijgen. Ik ben helemaal over mijn grenzen gegaan. en dat heeft er toe geleid dat ik nu twee tennisellebogen heb. Erg pijnlijk en zo niet handig als ik straks alle spullen in moet gaan pakken.

Handwerken lukt me op dit moment niet. Ik ben wel bezig met een sjaal maar het doet te veel pijn nu. Schilderen gaat, mits ik me aan voldoende rust houd, prima. Je maakt dan toch minder dezelfde bewegingen zo als je bij breien en haken wel doet.. Maar het heeft geresulteerd in weer een paar mooie muurvullingen. hahahaha. Het hangt hier ondertussen best vol met mijn eigen werk. Moet ik straks ook inpakken.
Dus op handwerkgebied is het nog even stil maar dat komt vanzelf wel weer.  Ik laat jullie een paar van mijn werken zien. Mensen die me op Instagram volgen zien niet zoveel nieuws want daar deel ik regelmatig mijn werk.

Het werk hieronder heb ik gemaakt op een ruige ondergrond van verf en zand. Veel dikke verf lagen.  De onderste foto laat dit dan ook zien. Het zijn rozen. Ik schilder met felle kleuren ook in dit werk heb ik erg veel kleur gebruikt. Echt mijn ding.


Hier kan je zien dat er dikke lagen verf zijn gebruikt dat geeft veel structuur.  De verf glanst ook erg mooi, dat is voor foto;'s weer niet zo heel erg handig.


Dit mooie hertje staat in een mistig bos/veld. Een schilderij waar ik wel even zoet mee ben geweest.Ik kreeg vooral zijn neusje niet goed op het doek. Dit soort schilderijen neemt wat meer tijd en aandacht. Het was erg leuk om het te maken. Ik ben nu wel tevreden met de neus. 


En dan mijn laatste creatie. Een abstracte bloem in het blauw paars en geel. Lekker kleurig en niet al te moeilijk maar het resultaat is leuk. Vind ik dan hé.


Hier nog een close-up dan zie je ook hier dat ik dikke lagen verf heb aangebracht om meer stuctuur te krijgen. Ik doe dat met een paletmes.

Het volgende schilderij is alweer in de maak maar daar neem ik wat meer tijd voor. Als die klaar is zal ik die ook met jullie delen. 




16 opmerkingen:

  1. Mooi, je schilderijen! Goh, wat vervelend dat je nu zo'n pijn hebt! Veel succes met de verhuizing, daar komt vast ook nog heel wat bij kijken!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ben al vaak verhuisd maar nu kost het me veel kopzorgen. Heb nooit een huis moeten verkopen en een ander huis gekocht. Wat een stress.

      Verwijderen
  2. Mooi je schilderijen, ik ben sinds een paar weken op schildersles, Chinees schilderen. Totaal anders dan jouw (mooie) schilderijen, het is even flink omschakelen voor mij. Ik ben gewend te tekenen en schilderen op de mac, en bij schilderen op papier zit geen “appeltje” z knop ;-)

    Heel veel succes bij het inpakken en verhuizen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi nee die heb je niet maar dat hoeft ook niet. Chinees schilderen is dat met inkt en een zacht penseel?

      Verwijderen
    2. Ja, dat klopt, met inkt en verschillende penselen. Onze lerares werkt ook met tai chie (hoe schrijf je dat) en meditatie en ademhalingsoefeningen. Ik vind het heeelijk ontspannedn. Binnenkort maar eens een blogje schrijven hierover. Prettig weekend!

      Verwijderen
  3. Wow Dinah, dat doe je goed! Het is heel ontspannend hè...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar, het is heel ontspannend dat schilderen. Zo heerlijk om te doen. Ik heb dat nu ook echt nodig.

      Verwijderen
  4. Mooi hoor je schilderijen. Vervelend dat je niet kunt handwerken, maar je kunt hier ook je ei in kwijt zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, vooral dat hert vind ik prachtig!
    Succes met de verhuizing.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig!!! en mooie kleuren, daar word je vrolijk van !
    hopelijk genezen je ellebogen weer snel!
    ik haat verhuizen en heb het dus maar weinig gedaan in mijn leven, alleen bij hoge noodzaak.
    het huis waar ik nu woon is klein, koud en oud, maar ze zullen me eruit moeten dragen in een kist.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ik ben a zo vaak verhuisd, kan hetniet meer tellen. Deze keer gaan we naar een huis waarik ook als ik straks niet meer kan lopen kan blijven wonen, zeg maar een levensbestendig huis. Dus ik hoop dat ik daar nog heeeeeel lang mag blijven wonen.

      Verwijderen
  7. Mooie schilderijen. Wauw, dat hert. Ik ben echt van de herten momenteel en die vind ik echt super gaaf.
    Succes met alles rondom het verhuizen etc. En met je ellebogen natuurlijk.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat vervelend voor je dat je nu met twee pijnlijke ellebogen zit. Ze hebben rust nodig, maar dat zit er met de verhuizing in aantocht niet zo in. Sterkte.
    Jouw schilderijen zijn allemaal mooi. Door de verf er dik op te zetten, krijgen de bloemen wat diepte.

    Succes met de verhuizing, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lastig met die ellebogen. Je schilderijen zijn mooi dat hert is goed gelukt hoor. De laatste met die bloem vind ik prachtig. Veel sterkte en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje wat een elkebogenpech!
    En oeffff... verhuizen... ik probeer het te ontlopen hihihi, maar het doel van deze verhuizing is natuurlijk super!
    Ik vind je rozen erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schilderen is ook handwerk 😉. Ze zijn prachtig! Veel succes met inpakken en straks met de verhuizing.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.