zondag 17 juni 2018

Keykoord


Ik zag toch zo'n schattig haakwerkje voorbij komen dat ik het ook gemaakt heb. Het is een keykoord en heel simpel om te haken. Ik zou het zelf bedacht kunnen hebben maar dat is niet zo. Je vind een uitgebreid patroon met duidelijke foto's bij hobii ze verkopen daar ook veel handwerk spullen.
Het patroon is gratis, je moet alleen je mailadres doorgeven en dan ontvang je  het patroon. Mijn hortensias zijn dit jaar blauw zou dat komen doordat ik de stenen schoon heb gemaakt met azijn? Ik vind ze zo prachtig.


Ik ben nog bezig met een sjaal maar met die warmte van even geleden vond ik het niet fijn om te haken en al helemaal niet met warme wolletjes. Waar ik wel veel mee bezig ben is het schilderen. Ik heb de flow weer helemaal te pakken en inmiddels is hier al een heuze boerderij ontstaan. Ik laat binnenkort wel wat zien van deze gezellige gasten.

Tot gauw.


16 opmerkingen:

  1. Had het patroontje ook al zien voorbijkomen maar nog niet gemaakt. Wat zijn jouw Hortensia's mooi van kleur. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi keycord. Een poosje geleden werden in Italië veel armbandjes gehaakt zowel voor vrouwen als voor mannen op dezelfde manier als jouw keycord. Het was een echte ragen en superleuk om te haken.
    Jouw hortensia is prachtig. De blauwe kleur krijg je als de planten in zure grond (weinig kalk) staan. Maar er zijn vast meer mogelijkheden om de bloemen blauw te laten worden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, een gehaakt keycord.
    Mooi kleurtje ook, past goed bij je Hortensia , wauwwwww, wat zijn die Mooi. Volgens mij kan dat inderdaad wel eens te maken hebben met die azijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg zo'n key koord! En je hortensia's zijn schitterend! Voor in de tuin mijn lievelings planten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en handig zo'n key koord ...
    Heb het patroon ook al gedownload ...
    Fijne maandag Dinah ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige hortensia's! En het key koord vind ik een heel leuk idee. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk patroon. Is ook voor veel andere dingen te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd handig een keycord.
    Ik ben jaloers op jouw blauwe hortensia's, de mijne worden allemaal roze.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk keykoord. Ik heb er ooit erns een armbandje van gemaakt.
    Prachtige hortensia! Remco woont ook in Twente en heeft altijd een schitterende blauwe hortensia, maar zeker geen groene vingers en hij doet dan ook weinig in de tuin. Ik denk dat het mogelijk door de grondsoort kan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk sleutelkoord!
    (ps: mijn blog vind je tegenwoordig hier https://ateliervolkleur.blogspot.com/)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Ik ben trouwens helemaal weg van al jou prachtige schilderijen. je bent een kunstenaar! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super leuke keykoord heb je daar gemaakt. Bedankt voor de tip naar het patroon!
    Je hortensia's staan prachtig blauw in de bloei. Ik vind het een super mooie plant/bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gracias por tu paso significa mucho ya que un personage que me hace la vida imposible diciendo que le copio poemas y muchos seguidores se han ido
    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtige hortensen !!!! bij mij geen blauwe, wel witte en 3 kleuren roze. zal ik er ook eens wa azijn bij gooien in het voorjaar???

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.