vrijdag 16 februari 2018

Handschoenen borduren.


Het aan leren van nieuwe technieken zoals borduren is erg leuk om te doen. Een tijdje terug heb is al verschillende dingen gemaakt zoals dit leuke knijperzakje. Dat borduur je in een steelsteekje of een rechte steek. En dit lieve geurzakje met lavendel die je borduurt in de knopsteek. 
Bloemen borduren kan op verschillende manieren en dat ben ik aan het uitproberen. Steeds kleine projectjes met nieuwe steken.  Ik heb geen vooropgezet plan maar ga  gewoon beginnen. En ik vind het best goed gelukt.


Inmiddels heb ik al verschillende handschoenen geborduurd zoals deze met de roosjes die hier niet op de foto staan. De bordeaux rode handschoenen waren mijn eerste probeersels. De witte heb ik gemaakt volgens een soortgelijk patroon van deze dame. en de groene zijn mijn nieuwste probeersels. Ik gebruikte voor de rozen op deze handschoenen een spinsteek die je rondom gaat weven, erg leuke steek om te maken en een soort knopje met een steeltje, dat geeft ook een mooi effect. Natuurlijk ook een paar kettingsteken en rijgsteken. Zo heb je snel een heel bosje bloemen op je werkstukje staan.

Ze staan te koop in mijn winkeltje (zie rechter kolom voor adres) omdat ik zelf altijd de zwarte met de rozen draag. 


Binnenkort wil ik nog een vestje gaan borduren. Dat lijkt me ook geweldig. O, ja ik vergeet helemaal dat ik ook al bezig ben geweest met een trui. Nou ja die laat ik later wel eens zien.

Het haken schiet er momenteel een beetje bij in omdat ik erg last heb van mijn schouder, arm en rechter hand. Zou er ook zoiets bestaan als een haakarm?






15 opmerkingen:

  1. Saaie handschoenen worden zo echt fancy ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Dinah,
    Wat een mooie handschoenen. Ik vind het echt een kunst om zo te borduren. Heel mooi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, overbelasting... zou best eens kunnen! Goed afwisselen hoor en niet te lang bezig blijven...
    Ik vind je handschoenen echt heel leuk om te zien. Krijg je wel eens complimenten als je ze draagt?
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh die bloemetjes doen me denken aan een vestje wat mijn oma voor mij gebreid heeft toen ik denk ik zo'n 10 jaar was. En in mijn herinneringen zaten daar ook zulke mooie, lieve bloemen op.
    Aangezien er vroeger bij ons thuis zelden foto's gemaakt werden met ons erop blijft het bij herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk die geborduurde bloemen. En herkenbaar die haakarm, even rustig aan dan komt het vast goed.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap dat je verschillende borduursteken uitprobeert. Ik beperk me tot krijssteek. De handschoenen zijn lekker fleurig zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg leuk zijn ze. Ik heb ook een paar gemaakt en ik draag ze elke dag! nou ja, als het koud is dan he, in de zomer niet natuurlijk hahaha.
    Fijn weekend.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat worden die saaie handschoenen omgetoverd in juweeltjes!!!! echt erg leuk!
    ik heb wel een tennisarm gekregen van breien.. wij hier in nederland leren namelijk op een verkeerde manier breien! als je het doet zoals in zuid en oosteuropa, alleen met de vingers, krijg je dat niet! daarom ben ik eigenlijk gaan haken ook trouwens, maar sinds kort brei ik weer een beetje, met een rondbreinaald en dan sokken.. dan MOET je wel met alleen je vingers breien. maar een haakarm.. nee nooit van gehoord, misschien je zithouding als je haakt? of je doet het te krampachtig ? soms heb je daar zelf niet eens erg in. ik wens je snelle beterschap !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een pronk stukjes. Ze doen me denken aan Oostenrijk.
    Maar wat je haakarm betreft. Dat is hier heel herkenbaar. Zit momenteel ook weer veel te veel te haken en heb 2 zere handen en polsen. Beter is een kwartier haken en dan weer wat anders doen. Maar zo moeilijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ai, wat vervelend voor je dat je last hebt van je arm en schouder! Beterschap.
    Je borduursels zien er echt heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze leuk en ee haakarm geen idee maar ik herken de problemen . Tunnel syndroom in de hand laten opereren heeft wel veel opgelost alleen de schouder niet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben je toch een bezige bij! De handschoenen zijn juweeltjes om te zien. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn dat een prachtige handschoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oef... ik hoop niet dat het haakoverbelasting is, al zou dat wel kunnen... Maar je hebt gelukkig genoeg projectjes om mee af te wisselen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.