woensdag 21 juni 2017

2 shirt jurk foto DIY



Een simpel heerlijk zomerjurkje die ook nog eens super snel klaar is. Wie wil dat nu niet.
Deze 2 shirt jurk is echt heel gemakkelijk om te maken.


Wat heb je nodig: 2 T-shirts met of zonder mouwen. Ik kocht die van mij bij de Zeeman.
Een naaimachine met zigzag steek een schaar en een beetje tijd. Omdat ik graag zakken wil in mijn jurken heb ik een shirt met lange mouwen gekocht.


Knip de mouwen af op de gewenste lengt, Heb je een shirt met korte mouwen, helemaal goed dan kan je deze stap overslaan.


Dit wordt je rok.


Het ziet er nu al uit als een jurk. :-) bepaal zelf waar je de rok wil laten beginnen.  De afgeknipte naad heb ik gebruikt als koord voor de tunnel.


Je kan de jurk zo mooi maken als je zelf wilt maar dat hoeft niet.


Een paak zakken,, ik kan niet zonder.


En klaar is je zomerjurk. 
Ik ga er nog een maken maar dan van 3 shirts, het wordt dan een maxi jurk.

Ik zei toch dat het gemakkelijk was.



17 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, en wat is je jurk goed gelukt!
    En ja ik heb zeker hortensia's in de tuin. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij handig zeg. Het is een heel leuk jurkje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super goed idee en ook harstikke leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat ben jij een handige Harrie! Wat een geweldig idee...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow Dinah wat leuk en wat heb je dat goed gedaan! Heel veel plezier ervan, hij staat je in ieder geval prachtig <3. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje wat een goed idee zeg!
    Je moet het maar bedenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wowwwwwwwwww wat een makkelijk patroon en wat staattie leuk!!!
    deze afleveringgaat ook bij favorieten.. je weet nooit wanneer ik opeens een naaiwoede aanval krijg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee en goed beschreven.
    Wie weet krijg ik nog eens een aanval om zoiets te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat een gaaf idee, dat je daar op komt!! De jurk lijkt me heerlijk zitten en met die zakken maak je het helemaal jouw jurk, super gedaan!!
    Groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje zeg!
    Een echte Tante Dinah hihihihi! Staat je super goed en ik ben heel benieuwd naar de maxi-versie.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk! Het ziet er makkelijk uit. Misschien dat ik het ook probeer. Ik ben ook benieuwd naar je maxijurk.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.