dinsdag 25 april 2017

Stitchery.

Steekjes borduren.
Ik ben al langer bezig om mezelf het borduren aan te leren. Na het borduren van handschoenen en het borduren van een hartje heb ik weer iets nieuws ontdekt. Stitchery. Ik kwam het tegen op pinterest en was opslag verliefd op deze techniek.

Het is niet moeilijk om te doen en het resultaat is zo leuk. Nu ben ik ook druk met mijn 2de hands naaimachine en wat is er nou leuker om die 2 te combineren. Dus ik heb een stuk stof genomen, kaasdoek leek mij wel geschikt voor dit projectje. Ik heb een stuk stof afgeknipt wat me groot genoeg leek en heb het dubbele daarvan genomen om straks mijn mandje van te maken. Op Pinterest vond ik een leuke passende afbeelding,die heb ik iets aangepast en op mijn stof gelegd met een stuk carbon papier er tussen. De lijnen heb ik over getrokken met pen en zie daar de afbeelding stond op de stof. Met verschillende kleuren borduurzijde heb ik de lijnen voorzien van kleine steekjes. Ik heb een borduur-ring gebruikt maar dit is niet eens echt nodig volgens mij. De lap heb ik omgedraaid en de zij-naden vast gestikt. Een hengsel er aan genaaid en nog een lint aan de boven kant gemaakt en zie daar mijn nieuwe krijper-mand is klaar.



Dat zie er toch veel beter uit dan de plastic tas waar ze altijd in zaten. Inmiddels heb ik op Pinterest een bord aangemaakt met allemaal leuke patronen om te maken. kijk maar eens hier.
Zo leuk vaak met teksten en gecombineerd met quilten..


Ben ik nu het haken beu? Nee hoor ik ben ook nog bezig met een haakproject en ik heb nog zitten breien en heb ik nog een jurk genaaid, datlaat ik allemaal nog zien. Kortom er zijn veel te veel leuke dingen om te doen maar ja de tijd en de energie ontbreken nog wel eens.....

PS: als je me volgt op instagram dan had je al de stof voor mijn jurk kunnen zien en het haakproject staat er ook al op...




12 opmerkingen:

  1. Wat is ie leuk! Zo wordt zelfs het huishouden nog leuk om te doen *Ü*
    Zelf heb ik een paar jaar terug stitcherie ontdekt (als je naar dit 'foute' woord zoekt op mijn blog, krijg je een mooi overzichtje) en ik vond het vooral leuk om cadeautjes te maken door oude foto's en een geboortekaartje na te borduren. Misschien een ideetje voor jou?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een echt unieke knijpermand heb je zo. Ik vind het prachtig. En zo leuk dat je verschillende technieken zo kunt combineren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gezelligge tas, echt leuk en zo wordt de was ophangen een feestje :)
    Ja leuke projecten genoeg, maar wat je zegt tijd en soms energie tekort.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je heerlijk bezig! En moet je kijken wat voor moois je allemaal tevoorschijn tovert...
    Was ophangen wordt zo een feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk dat borduren doet me aan vroeger denken aan overhanddoeken. mooi ik zal eens kijken of ik jou al volg op pinterwst dat weet ik niet zo uit mn hoofd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fantastische knijpertas heb je gemaakt! Hij doet me denken aan Zweden. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk gemaakt, het is een heerlijk nostalgisch plaatje!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die is echt leuk geworden! Een blikvanger aan je waslijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dit leuk. Zo wordt was ophangen ook nog een hobby.
    Heerlijk ook om allerlei werkjes te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.