dinsdag 11 april 2017

Pasen CAL bonus patroontje + eindresultaat.


Zondag deelde ik het laatste patroontje van de Pasen CAL.
Maar ik miste nog iets wat zeker bij Pasen niet mag ontbreken en dat zijn bloemen.
dus heb ik de haaknaald gepakt en heb ik een voorjaarsbloem gehaakt.
Hier is het patroontje.


Wat heb je nodig:

  • Katoengaren in 2 kleuren. 
  • bijpassende haaknaald
  • borduurnaald en schaar
  • klein knijpertje.

Het Patroon:

  1. magische ring haak hier in 6 vasten en sluit af met een halve vaste.
  2. in iedere steek haak je 2 vasten. Sluit af met een halve vaste. Knip de draad af.
  3. Hecht de kleur van de bloemblaadjes aan en haak 9 lossen. haak een halve vaste in dezelfde steek.* haak 9 lossen en haak een halve vaste in de volgende steek. haak 9 lossen haak het blad vast met een halve vaste in dezelfde steek, haak 9 lossen en haak die met een halve vaste in de volgende steek.*  herhaal * *  tot het eind van de toer. 
Plak of knoop het bloempje vast aan een kleine knijper.



En dan nu het eind resultaat.


Alle patroontjes van de bunny, het schaapje, het mandje, het vogeltje en het kuikentje + het bonus bloempje hangen aan de takken. Ik heb er nog een paar ander paas dingetjes in gedaan zoals eieren met lichtjes en knijpertjes met bloemen van hout Voor de foto heb ik de paastakken op de grond gezet maar hij staat op de eettafel. kunnen we er straks en nu trouwens ook al lekker naar kijken bij de paas brunch. Het staat erg gezellig.


Ik heb al enkele foto's van jullie ontvangen maar zou het leuk vinden als je mij nog wat foto's stuurt dan maak ik er een leuke collage van die ik dan hier op mijn blog ga delen..
Ik hoop dat je de Pasen CAL leuk gevonden hebt. Ik heb er zelf erg veel plezier aan beleeft om de patroontjes te bedenken en te maken en er patroontjes van te maken.


11 opmerkingen:

  1. Een sfeervolle tak met heel mooie decoratie door jou ontworpen ...
    Ik wens je fijne Paasdagen ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk, je Paascal! Ik heb er nog niets van gemaakt, maar ga er vast ooit wel iets van maken. Deze bloem vind ik ook weer super leuk!
    Vast fijne paasdagen gewenst!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi dinah !! het schaapje heb ik af nu nog de vogel de eend en de bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die bloemen maken het af. Wat een fijne paasboom heb je nu. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er een fijne paascal van gemaakt. Deze mooie bloemetjes geven de paastakken een stukje lente. En deze bloemetjes blijven mooi. Bedankt voor alle PaasCAL-patronen.
    Jouw paastakken staan er vrolijk bij. Ik wens je alvast fijne Paasdagen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor het delen van je leuke paascal!
    De bloemen horen er inderdaad helemaal bij en kan je ook laten hangen tot ver na Pasen!
    Groetjes, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat been vrolijke bloempjes! Fijn paasweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat schattig en een mooie Paas tak heb je zo.
    Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh! Die bloemen zijn wel een klapstuk. Prachtige paastak zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super,om alles samen te zien, knappe patroontjes! Thx voor het delen,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.