dinsdag 14 februari 2017

Valentijns hartje van vilt en stof.♥


Ik heb voor Valentijnsdag een hartje gemaakt van vilt en stof.
Heel eenvoudig om te maken en het resultaat is zo lief.
Ik heb er een deurhangertje van gemaakt maar je zou het ook kunnen gebruiken om je spelden in te prikken. Of als labeltje voor een lief cadeautje of als sleutelhanger.




Zo doe je het:

Teken twee hartjes op het vilt  een grote en een kleine in het midden. Doe dit 2x.
Je knipt de twee hartjes uit het vilt en in het midden knip je een kleiner hartje uit dit gaat gemakkelijk als je het hartje dubbel vouwt..
Leg het hartje wat je uitgeknipt hebt op stof en knip met een ruime marge dit uit de stof.
Je naait met kleine steekjes het stofje in het hartenvenstertje.
Versier de voorkant met garen en kralen en lovertjes of met wat jij leuk vind.
Naai beide hartjes op elkaar met een festonsteek. Als je bijna rond bent vul je het hartje op met fiberfile en stop er eventueel een klein filterzakje met lavendel in.
Naai nu de rest van het hartje dicht en bovenaan kan je dan nog een ophanglusje maken.
Ik gebruikte een setje koekstekers in de vorm van en hartje als sjabloon.



Een liefdevolle Valentijnsdag.





15 opmerkingen:

  1. Heel lief! Jij ook een liefdevolle Valentijnsdag!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk bedacht en gemaakt!
    Jij draait ook nergens je hand voor om, Dinah ...
    Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hartje. Heel subtiel laat je zo de liefde van Valentijnsdag in huis zien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel mooi gedaan hoor! Vooral het mini-borduurwerk vind ik leuk.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Recht vanuit het hart gemaakt ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey lieverd ik was al veel te lang niet meer hier, maar je hartje trok opeens mijn aandacht. Wat een leukerd maakte je, heerlijk toch om zo lekker te fröbelen. Dikke knuffels van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. LIEF! Hartjes doen het altijd goed, ze zorgen direct voor een glimlach op je gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leukerd. Ooit gaf jij hartjes weg en stuurde er eentje naar mij. Hij hangt er nog steeds. :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leukerd! Vrolijke kleuren en hartjes zijn zo leuk. Heb je mooi gemaakt! Creatieve groet, Stéphanie (Handwerkjuffie)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.