maandag 12 december 2011

Kerstballen breien 4

Gister schreef ik het al: mijn nieuwste kerstbal ik klaar!! Het is er eentje geworden met mijn hond (een West Highland White Terriër) er op.  Hij is erg leuk geworden, vind ik zelf. ;-)

Om het de kerstbal met de westie de finishing touche te geven heb ik er een zwart oogje opgemaasd en een halsbandje. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.



Hier is het patroontje om zelf een westie kerstbal te breien.

 Ik ga nog de kerstbal breien met hartjes, die vind ik heel erg leuk en past ook erg goed in mijn interieur.

 
Woensdag ga ik weer bloemschikken en het zal niemand verbazen als ik zeg dat we een kerst bloemstuk gaan maken! Dat doen we op een zelf meegebrachte schaal, en nog steeds weet ik nog niet welke het wordt, blijft nog een verrassing. Het is altijd erg leuk om met mijn vriendinnen naar de cursus te gaan. Traditioneel drinken we ieder jaar gezellig er een glas glühwein erbij!!! Er is ook chocolademelk, maar wij gaan voor de wein!!
Gegarandeerd wordt het weer dolle pret en het resultaat mag er zeker zijn.

De foto's van het kerststuk zijn van 2 jaar gelden. Op een vierkante Marokkaanse schaal ligt een glasblok (bouwmarkt) waar een gat in is gemaakt  met een boormachine. Vullen met olie en een lont er in met een ring er om heen en je hebt een olielamp. Er om heen aan twee kanten is dan het bloemstuk. Met gerbera's, katoen, diverse soorten groen, kaneelstokjes en gipskruid. Decoratiemateriaal en mos.

Allemaal een goede week. Dinah

2 opmerkingen:

  1. Prachtig, het bloemstuk, maar ook de kerstbal Dinah. Goed van je hoor. Het minderen ben ik voor je aan het uitwerken. Eind deze week staat het op mijn blog. Groeten uit Haarlem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O dat zou ik fijn vinden, krijg dat minderen niet echt goed voor elkaar.

    Alvast bedankt, Dinah.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.