vrijdag 14 december 2018

Kerst CAL 2018 deel 3

Dank jullie wel voor de lieve reacties op mijn Kerst cal 2018.  Vandaag is de 3de kerstkrans aan de beurt en daarmee zijn we gelijk ook alweer op de helft. Nog ander halve week en dan is het Kerst. Kerst voor ons gaat vooral over het inpakken en plannen maken voor de verhuizing. Een spannende tijd met veel werk maar ook heel fijn om ergens een frisse start te maken. Maar goed nu eerst de 3de krans.
De lossen Kerst krans. 


wat heb je nodig:

garen katoen en haaknaald nr 3,5 schaar en een kleine naald en draad om het strikje vast te naaien. En een sleutelhanger ring.

Het Patroon. 

  • Haak rond de sleutelhanger ring 32 vasten of zoveel als nodig is om de ring te vullen. Neem de draad mee en haak ook hier om heen dan heb je gelijk de draad afgehecht. Het moet wel stevig zijn. Haak een halve vaste om de ring te sluiten.
  • Haak 3 lossen en haak in de volgende steek een halve vaste. Haak 3 lossen en haak een halve vaste in de volgende steek. Zo ga je door tot het eind en sluit af met een halve vaste.
  • Haak een aantal lossen voor een ophang lusje of laat een lange draad hangen. 
  • haak voor het strikje 30 lossen. Naai met een dunnen naald en draad van de rij een strikje en naai dit op de krans. 
Natuurlijk mag je ook een eigen versiersel gebruiken zoals een lint een strikje een roosje of wat jij maar leuk vind. 
De mensen die mij al langer volgen weten dat ik ieder jaar wel een CAL organiseer en vaak zo rond de kerst. Wil je weten welke cal's er al zijn geweest kijk dan eens hier voor alle gratis patroontjes. 

Zondag staat er weer een patroontje op deze blog. dat wordt ook weer een hele leuke. Tot zondag.


12 opmerkingen:

  1. Hey Dinah,
    Wat een leuke kransjes. Echt super schattig. Bedankt voor het patroon.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk dat je weer een CAL organiseert... Ik had het even heel druk met iets anders, maar ik ga het weekend beginnen met je kransjes! Ze zijn zo schattig...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier ook heel druk maar ja kon het toch n iet laten om met deze kersttraditie te stoppen. ;-)

      Verwijderen
  3. Deze is ook weer leuk zeg.
    Ik hoop nog tijd te vinden.
    De eerste heb ik al gehaakt.....kijk je even op mijn blog wat ik er mee gemaakt heb?!
    Bedankt maar weer, leuk hoor, al die kransje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal ik doen Daphne. Je vind vast wel een gaatje om dit kleine kransje te haken.

      Verwijderen
  4. mooi is deze ook weer ik bewaar het voor later

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe maar. het is echt een heel gemakkelijk patroontje..

      Verwijderen
  5. Leuk zijn je kransjes.
    En ik kan zomaar ineens ook haken, dus als ik tijd vind ga ik die van jou haken.
    Nu eerst wat anders afmaken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Marguerite, alle patroontje staan straks onder het tabblad mijn patronen bij elkaar, kun je ze gemakkelijk vinden.

      Verwijderen
  6. dit is ook weer een schattig kransje !!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.