woensdag 15 augustus 2018

Vakantie post, schelpen

Dit is alweer de laatste zomer vakantie post en gaat over schelpen. Ik neem regelmatig schelpen mee terug van vakantie. zo was ik eens in Hongarije bij het Lipnomeer daar had je echt piepkleine schelpjes met veelal een gaatje er in. Ik vond daar ook een stuk visdraad en ben in mijn vakantie begonnen met een ketting te rijgen van die mini schelpjes. Ik heb een enorme glazen pot waar ik de schelpen in bewaar. Dat staat erg mooi en is een leuke herinnering aan al die landen die ik bezocht.


Op de bovenste foto vond ik de slinger zo leuk met die lichtjes er in. Tegenwoordig heb je van die kleine snoeren met lichtjes op batterijen die zijn volgens mij erg geschikt. Een krans is altijd mooi en heel beachy zo met die witte schelpen. De 3de foto vond ik ook erg mooi. Dat zijn schelpen die aan het randje geschilderd zijn met blauw. Lijkt wel een beetje op porselein zo. 

Op de onderste foto collage een klassieker een potje met daarop gelijmd schelpen Toch zie ik het niet zo heel vaak meer. Die moeten we in ere herstellen. En op de 2de foto een zeeschildpad lijkt me een leuk werkje voor kinderen om een schilderij te maken met schelpen. 

De getoonde foto's zijn niet van mij. Ik heb ze verzameld op mijn Pinterest bord ZOMER. Daar vind je linkjes naar de eigenaars.

De vakantie zit er bijna op en binnenkort zal ik laten zien wat ik mee genomen heb of niet want meestal doe ik dat spontaan. Het kan ook een aanwinst zijn van een brocante marktje of nou ja we zullen het zien.

Ik hoop dat jullie de vakantie post leuk gevonden hebben.  Dat jullie allemaal weer veilig thuis gekomen zijn van vakantie en veel nieuwe energie op hebben gedaan. Tot  gauw.



13 opmerkingen:

  1. Wat een leuke ideeën toch allemaal.
    Zo kun je het Zomer gevoel nog lekker vasthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp wel waarom je die bloempotjes niet vaak ziet. Ik denk namelijk dat als je zo'n potje oppakt, de kans vrij groot is dat een schelpje kapot gaat. Ik houd helemaal niet van zee, geef mij maar bergen en bossen, maar de ideetjes die je hier laat zien vind ik wel erg leuk. Deels ook uit te voeren met bijvoorbeeld eikeltjes of dennenappels (toch weer die bossen haha).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook een goed idee. Ik zou dan van de dennenappels de schupjes afbreken en die op het potje lijmen.

      Verwijderen
    2. Zo brengen we elkaar weer op leuke ideetjes!

      Verwijderen
  3. Ha schelpen zoeken. Leuk ik heb schelpen zat, dus misschien ga ik wel eens zo'n idee gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kleine schatten uit de zee ...
    Bedankt voor de leuke ideetjes ...
    Fijne donderdag ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gratis en voor niets en zo mooi! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig leuk die slinger met lichtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij zijn helemaal geen strandmensen. Maar schelpen blijven leuk om te verzamelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een inspiratie!! Super leuk.
    Maar ehhh... Het Lipnomeer ligt in Tsjechië en niet in Hongarije. Daar hebben ze het Balatonmeer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi klopt, ik heb me vergist. Ik ben bij beide meren geweest. De schelpjes komen uit Hongarije en dat is het Balatonmeer.

      Verwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.