dinsdag 17 juli 2018

Macramé Wandhanger.

Ik heb weer een wandhanger gemacrameed. Deze keer een grotere met extra draden aan de zijkant. Dat lijk heel moeilijk maar dat is het niet. Het geheel krijgt een stoere look vind ik.


Ik heb voor deze wandhanger acryl garen gebruikt van de Wibra het heet Gabi en is geschikt voor haak of breinaalden nr. 10/12. het is dus flink dik garen. Omdat het zo dik is kun je er ook mee macrameeën. Het  leuk is dat je ook de uiteinden kunt uitpluizen, dat staat wel erg leuk. Je moet dan wel de slierten strijken met een stoomstrijkijzer om de krullen er uit te krijgen. Het geeft wel een enorme troep aan pluisjes. Dat moet je er even voor over hebben.

Ik gebruikte voor dit werkstuk wat 60 cm breed is een bijna een meter lang 2 bollen van het bovengenoemde garen.  De stok die ik gebruikt heb komt van de Action en zit met een bundeltje aan elkaar vast maar is eenvoudig van elkaar los te maken. Het wordt gebruikt om spullen aan te hangen bijvoorbeeld voor het raam. je kunt natuurlijk elke stok gebruiken. Zo neem ik van vakanties ook vaak stokken mee of stenen.. Misschien een gekke afwijking van mij om iets mee te nemen vanaf mijn vakantieadres. Of doen jullie dat ook?

Ik heb geen patroon gebruikt voor dit wandkleed maar ben gewoon begonnen een zelfde aantal draden x4  en dan maar knopen. De knopen zijn wel algemeen bekend maar door combinaties te maken krijg je steeds weer andere creaties.

Ik heb nog twee bollen van het mooie dikke garen dus ik denk dat er nog een wandkleed aan zit te komen. Het lijkt me ook leuk om een kussenhoesje te maken of zo'n leuke lantaarn. Ik bedenk nog wel iets.

Het is hier iets stiller want met dat warme weer en de komende vakantie en andere dingetjes heb ik gewoon wat minder tijd om te bloggen. Eind deze week is het hier ook vakantie en wij gaan zeker ook nog op pad.

Ik wens dan ook iedereen een hele fijne gezellige vakantie toe en hoop dat jullie met veel inspiratie weer terug komen. Dat hoop ik ook voor mezelf want dan kan ik dat weer met jullie delen. Ik zal zeker weer met een mooie steen of stok thuis komen..

Tot gauw.


14 opmerkingen:

  1. Knap dat je dat zonder patroon kunt. Waar komt het te hangen?
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij hangt al, boven de bank naast de schilderijen. :-)

      Verwijderen
  2. Wat ben je toch veelzijdig!!
    Ik vind dit weer zó leuk.
    Of het ook iets voor mij is, geen idee, maar ik word al een beetje nieuwsgierig van jouw project.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet zo moeilijk om te maken. Het zijn eigenlijk maar 2 basis knopen en die worden op you tube in alle talen gedeeld. Jij kan dit ook.

      Verwijderen
  3. Mooi is ie geworden. Knap hoor, zonder patroon.
    Geniet van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow..., wat mooi. Ik zie een stoere brede schouder met een soort van jagerskleed in het geheel.
    Leuk om te doen hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Dinah
    Ik zag een bericht uit 2013 over de primuladeken van Arne en Carlos.
    Weet jij hoe je de Primula's aan elkaar haakt?
    Ik kan het nergens vinden.Het filmpje op youtube van Arne en Carlos gaat me te snel.
    Hopelijk kun je mij helpen.
    Groetjes Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie hanger! Ik vind het nog knap lastig dat macramé, maar jou lukt het goed zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. knap en dat zo zonder patroon !! en hij is echt heel mooi geworden die krijgt vast een mooi plekje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig stoer wandkleed!!!! denk dat mannen dit mooier vinden dan al die bloemen en doily wandkleden!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.