donderdag 30 maart 2017

Speelgoed poef voor de hond.

De mensen die mij al langer volgen weten dat ik een hondje heb een West Highland White Terriër die Wessel heet. Hij is inmiddels al bijna 13 jaar een oud mannetje dus. Zo gedaagd hij zich vaak ook. Lekker slapend in zijn mandje vlak bij de baas. Het liefst ligt hij op een kleedje op de bank, dat mag alleen als de baas ook op de bank zit. 

Als hij niet ligt te slapen of te spelen, want dat doet hij natuurlijk ook nog steeds, dan zit hij vaak in de erker, hier in Twente noemen ze dat een loerhoek, alles in de gaten te houden. Hij staat regelmatig met de pootjes in de vensterbank als hij iets interessants ziet. Vooral als hij een kat ziet of de postbode dan vind hij dat dit met luid geblaf aangekondigd moet worden. 

Om op zijn favoriete plekje bij het raam te zitten heeft meneer een poef, een die heel handig is want er past ook nog veel honden speelgoed in, en door de jaren heen heeft hij heel wat verzameld hoor. 
Hij sleept de poef soms van zijn plek bij het raam de kamer in en kijkt me dan aan zo van "ga je hem open maken" en als ik dan niet snel genoeg reageer dan blijft hij net zolang trekken tot de poef op de kop ligt. Hij is nogal vastberaden. 
Je kan je dan ook wel voorstellen dat het hoesje waar ik al tig van gemaakt heb regelmatig vernieuwd moet worden door dat getrek van die kleine boef.  En nu was het weer zover. 


Ik vond een mooie bol vrij dik garen bij de Wibra, Senna garen geschikt voor naald 9 of 10. Nou eerder 12 vond ik. En omdat je dan minder lengte hebt en haken meer garen vraagt heb ik deze keer een hoesje gebreid. Gewoon recht met van die ribbels, dat is ook wel weer eens leuk en met naald nummer 12 ging het ook nog een erg snel. 
Ik brei een rechte lap en rond die lap weef ik dan een stuk elastiek, zo ontstaat er een hoesje en die kan je zoals je bij een hoeslaken op een bed doet zo om de deksel/kussen doen. Ook handig als je het even wilt wassen. En omdat ik zo langzammerhand steeds iets meer groen in huis wil hebben, is dit hoesje ook in groentinten. 
Wessel zou voor de foto niet even op de poef gaan zitten, hij bleef lekker in de mand liggen.


Zondag is er weer een leuk patroontje van de Paas CAL.



9 opmerkingen:

  1. Niet allen Wessel blij, maar het baasje ook. Het ziet er heel mooi uit met dit garen. Handig ook zo'n opbergplek voor speeltjes.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enige poef! Handig inderdaad voor al die speeltjes die anders zo door het huis slingeren (tenminste hier wel!) Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk poefje met een mooi dekje lekker om zo'n rustig patroon even tussen door te doen.
    Tot zondag de eitjes zijn af het schaapje bijna :))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het hondje komt niets tekort, dat blijkt maar weer :-D En hhet ziet er nog prima uit ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een handig en super leuk idee en loerhoek hahaha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij weet ook overal iets leuks van te maken! En wat moest ik lachen dat Wessel de poef door de kamer heen sleept...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha die Wessel, ik wil hem wel eens zien slepen met die poef.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wessel boft maar met zo'n mooie hondenspeel poef :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Handig om een poef te hebben met opbergmogelijkheden voor het speelgoed van Wessel. Meneer zelf kan weer heerlijk op de troon zitten nu er een nieuw kleedje op gehaakt is!
    XX Patricia

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.