maandag 21 maart 2016

Haasje over..


Pasen komt nu heel dichtbij en ik heb helemaal nog niks voor Pasen versierd of gemaakt.
Ik ben druk met andere dingen. zoals de achter tuin daar komt andere bestrating in en een tuintje.. ja, nog een stuk er bij en de rest van de tuin moest ook gedaan worden... rozen zijn nu gesnoeid.


Ik had al wel wat leuke dingen op Pinterest gezien en opgeslagen onder het bord voorjaar (spring).
Deze lieve  haasjes vond ik toch wel te leuk om niet even snel te maken.





Nodig, stofjes, lintjes,schaar een naaimachine,vulsel, en een zelfgemaakt sjabloon van een haasje of eentje die je kan vinden op Pinterest. Het sjabloon wat ik gemaakt heb bestaat uit een groot langwerpige ei met een rondje voor het hoofd en dan twee lange oren.

Knip het sjabloon uit en speld het vast op dubbelgevouwen stof. Knip uit met een rand van een halve centimeter.Laat het sjabloon gewoon zitten. Naai rondom eerst een stiksteek (laat een stuk open om het haasje te kunnen vullen.) zet de naaimachine op zigzag en ga weer helemaal rond het haasje. Vul het haasje op en naai het opgelaten stukje nog dicht  met stik en zigzag steek. Doe een leuk lint o.i.d. om z'n nekje. En naai een stukje touw tussen de oren om hem op te kunnen hangen. En klaar is 1 haasje.. Ik heb er zo 3 gemaakt. Het is de bedoeling dat het er een beetje onafgewerkt uit ziet.
Dat vond ik ook wel heel erg leuk van deze haasjes... Je kan als je wilt het haasje verder aan kleden met oogjes/neus/snorharen maar ik vond dat niet nodig.


 Hebben jullie ook Paasversiering in huis? Ik hang mijn krans nog aan de voordeur en koop een mooie bos tulpen en dan vind ik het welletjes.


18 opmerkingen:

  1. Heel leuk zo!
    Ik vond nog wat gehaakte kipjes op zolder, die zitten nu in de vensterbank :-) En door de handwerkavond hangen er ook nog wat haakwerkjes aan een krulhazelaartak, dus wel een beetje paassfeer in huis bij mij.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee om zo van stof paashaasjes te maken. Ze zien er leuk uit. Ik heb de afgelopen heel wat paashaasjes en konijntjes gehaakt. Een deel daarvan heb ik bewaard om de kamer te versieren. Samen met wat bolletjes en bloemen best gezellig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lief hoor deze paashaasjes van stof , het voorjaar in huis ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gemaakt, ik heb ook niet zoveel versiert, het is anders met de kerst :)
    Ziet er zo super gezellig uit en je kussen straalt ook voorjaar uit.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Wat een grappige haasjes. Hier al een aantal jaren geen paastak meer. Ik was daar een beetje zat van. Wel zo her en der een kipje. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn je haasjes ontzettend leuk!
    En nee, ik heb geen paasversiering..
    Ik vind het wel leuk om bij een ander te zien, maar zelf geef ik gewoon niet om.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tegen de tijd dat het (bijna) te laat is denk ik (zoals nu); toch wel erg leuk... Had ik maar...
    Jij hebt iig k-ei ;-) leuke haasjes. Ze hebben niet meer opsmuk nodig. Vooral de geruite vind ik erg leuk! Hmmm... Is een mooi project om te leren naaien? Of is het daarvoor net iets te klein?
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zo die paashaasjes in al hun eenvoud!
    Ik heb een paastak met daarin gemaakte vilten konijntjes en schaapjes, aangevuld met glazen flesjes waar dan een roze tulp in staat. Op sommige mooie potten een krans geplaatst met daarin een nestje en eitjes. In een ander mooi brocante schaal een vilten kip met 2 kuikens in het stro. Daarachter lenteboeiers in pot. Laat Pasen maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee.
    Ik heb een paar takken uit de krulhazelaar geknipt. Daar hangen eitjes in die ik een betonlook heb gegeven. Leve de action. 1 flesje en er is niks meer veilig. Hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zijn hele leuke paashaasjes in mooie stofjes.
    Hier heb ik alleen chocolade eitjes en ik weet niet of ze Pasen halen ;)
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lieve paashaasjes! Ik heb niks van pasen in huis.
    Groetjes
    tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig zo die paashaasjes! Ik heb niks van Pasen in huis. Ik koop denk ik wat tulpen voor het lente gevoel. Wel chocolade eitjes overigens dat wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke haasjes! Ik ben bezig met de PaasCAL van Wolplein. Ook leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat zien ze er leuk uit! Nee ik versier nooit met speciale dagen...okay vroeger hing ik wel slingers voor dochterlief op als ze jarig was ;) hihi. Ik heb altijd hetzelfde als inrichting, jaar in jaar uit...heb al genoeg 'ideƫen rondliggen' in huis die kleurrijk zijn. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel tof, zo'n snel-klaar-projectje met een leuk resultaat ! Ze zijn echt heel gaaf, die haasjes !

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.