vrijdag 26 juni 2015

Veld bloemen Krans diy. Deel 7: De Klaproos.

Vandaag gaan we de laatste bloem voor de krans haken.

De klaproos. 

Bijna iedereen vind dit de mooiste bloem van de veldbloemen. Ik vind hem zelf ook erg mooi en hij bloeit nu ook weer volop. Dus laten we snel beginnen met de klaproos.
Het patroon staat weer in PDF stuur een aanvraag en ik zorg er persoonlijk voor dat je het patroontje krijgt. Maar heb wel even geduld. 

Voor de krans haak je er twee. Ik heb zelf een enkele en een dubbele klaproos gemaakt, beide staan op de PDF en ze beginnen beide hetzelfde alleen bij de dubbele haak je nog een ronde bloemblaadjes er bij. Er staan ook weer foto's bij zo is het patroon goed te volgen.


Volgende week heb ik nog een patroon van verschillende bladeren om de krans nog mooier te maken. Dat is dan het laatste deel van deze veldbloemen cal (diy). Ik laat dan ook zien hoe mijn krans geworden is met foto's en hangend aan de voordeur want daarvoor heb ik de krans gemaakt.

Op de foto hieronder zie je de klaproos in twee soorten garen, acryl en katoen. De kleuren van acryl spreken wel veel meer dan van katoen die meer een zijde glans heeft.

Veel plezier met het haken van de klaproos. 

Ik zou het leuk vinden als je het patroon gebruikt je ook even een berichtje achterlaat. Graag het patroon ook niet voor commerciële doelen gebruiken.  

Fijn weekend allemaal..




18 opmerkingen:

  1. Oh Dinah hij is echt prachtig! Dank voor je patroon!
    Fijn weekend.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen dank veel plezier met het haken van de klaproos..

      Goed weekend.

      Verwijderen
  2. Dit vind ik de mooiste bloem van de veldbloemen ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hetis ook een hele mooie en ook wel een van mijn favorieten...

      Lieve groetjes, dinah

      Verwijderen
  3. Wéér een mooie! Dankjewel!
    Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook, moet het blad er nog even op naaien en dan is de krans van mij klaar. Volgende week het eind resultaat..

      Lieve groet, dinah

      Verwijderen
  4. De matte glans is ook wel mooi, die lijkt wel op de papavers die ik in de tuin heb. Mooi, hoor, al die bloemen, ik ga er vast ook eens wat mee doen!
    Groetjes en fijn weekend,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook al bezig met iets anders nog te maken van de bloemen. Je kunt er ook zo veel mee doen. Ik deed als voorbeeld even een klaproos op mijn vest, dat stond toch ook zo mooi, Door de kleur knallen die bloemen er echt uit. Veel plezier van het patroon.

      Lieve groet,dinah

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Hij hoort er echt bij en staat op de krans ook erg mooi..

      Fijn weekend.

      Verwijderen
  6. WOW, hij is prachtig! Ik vond je bloemetjes allemaal mooi, maar deze heeft toch wel een heel speciale uitstraling...
    Morgen snel even kijken of ik de goede kleur in de lade heb liggen!
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik vind hem zelf ook geslaagd. Het is wel de moeilijkste om te haken van alle bloemen. Hoop dat het patroon duidelijk genoeg is.

      Lieve groet, dinah

      Verwijderen
  7. Hey Dinah,

    Wat een mooi patroon weer, super leuk. Ja, ik ben dol op klaprozen. Rijdt je wel eens van Enschede naar Hengelo via de vliegveldstraat? Daar staat achter café bommel (of hoe die ook heet) een veld met korenbloemen en klaprozen, aan de rechterkant. Zoooooooo mooi. Echt geweldig. Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon eigenlijk net aan de andere kant van Enschede, zeg maar onder de rook van de Grolschfabriek dichtbij de A35, dus als we Hengelo beozeken gaan we over de snelweg. Ze staan echt volop in bloei nu he, echt heel erg mooi. Het is prachtig om z'n veld te zien vol met klaprrozen...

      Lieve groetjes, dinah

      Verwijderen
  8. Oh zucht die is mooi, vooral die grotere dubbele ziet er prachtig uit! Dat zal een pracht krans zijn die bij jullie aan de deur hangt.
    Klaprozen, korenbloemen zijn mijn favoriete veldbloemen met natuurlijk madeliefjes, I love them <3. Knuffies!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi he, daarom wou ik ook graag een krans maken met juist die bloemen. Ze staan nu ook overal in volle bloei, zoooo mooi. Ik heb de krans nu bijna klaar, nog een paar blaadjes er op en dan hang ik hem op. Het staat zo gezellig op de deur z'n krans en zelfgemaak is altijd leuk. Ja, ik ben er heel erg tevreden over en krijg ook zo veel leuke reacties op de bloemen. Iedereen is wel heel enthousiast over de klaproos en stiekem vind ik hem ook wel een van de mooiste hoor.

      Lieve groeetjes, dinah

      Verwijderen
  9. Prachtige klaproos, ik was op zoek naar een patroontje om in mijn deken te verwerken. Dit patroon gaat m dus worden! Bedankt voor het mooie patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel. Ik ben niet zo vaak meer op mijn blog. Ik heb el een Instagram account waar je mij zou kunnen volgen. dinah_creatief

      Verwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.