maandag 23 maart 2015

Camera strap crochet cover


Deze stond al een tijdje op mijn to-do lijst. Een hoesje voor mijn camera riem. Het materiaal waar die draagriemen van worden gemaakt voelt niet erg prettig om je nek, dus een zachte cover is helemaal op z'n plaats.

Moeilijk te maken is het niet. Je meet de breedte van de strap en haakt evenveel lossen en dan ga je los. Ik heb een aantal granny's aan elkaar gehaakt en heb je achterkant met stokjes gehaakt.  Je haalt het origineel los van je camera en doet het nieuwe hoesje om de riem en klaar is je mooie zachte cover. En ik vind het er ook nog eens erg leuk uit zien, wat vind jij?

Patroontje van de granny vind je hier.


Ik ga er vast nog wel eentje haken, ik heb alweer iets heel erg leuks gezien.. Mijn to-do list wordt zo niet kleiner..



9 opmerkingen:

  1. Wow, wat een leuk idee. Die riemen dragen inderdaad niet lekker om je nek. Ik ga het onthouden en op de to do list zetten. Ook de mijne wordt niet korter ;-). Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supergoed, deze lijkt mij veel prettiger dragen!! Helaas heb ik geen mooie camera maar ondanks dat word mijn to-do lijst ook niet korter ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, dat heb je mooi gedaan! Ziet er geweldig uit!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! En in heel veel stijlen te maken, voor iedere stemming een andere :-)
    Deze is klaar voor de lente, om al dat nieuwe leven vast te leggen en alle natuurschoon dat nu ontwaakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dit is een leuk gehaakt idee ...
    in plaats van die saaie zwarte riem ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk bedacht Dinah en heel mooi uitgevoerd met dit patroontje en garen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk Dinah en zoveel zachter in je hals!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een handige, en mooi geworden oplossing...en staat echt ook vast heel leuk!
    Groetjes Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.