maandag 24 november 2014

vogels voeren met een petfles.


Dat zag dit op pinterest en dacht dat kan ik ook,
Dus een klein waterflesje gepakt en twee plastic lepels
die had ik nog liggen.
Een afbeelding geprint en wat leuk Washi- tape, stukje touw.

En vogelvoer natuurlijk.
Meer heb je niet nodig. O,ja een oude schroevendraaier.
Daar maak je de gaten mee in het flesje.

Door de schroevendraaier in het vuur te houden wordt hij warm en smelt je gaten in het flesje.
Let op dat de lepels er schuin in moeten met de lepelkant naar beneden.
Het gat aan de lepel kant moet ook groter zijn aan de bovenkant
anders loopt er geen voer in de lepel.
Ook een gat in de schroefdop maken hier komt een stuk touw door heen waar je het flesje aan kan op hangen.
Pimp het flesje een beetje op. Ik heb een printje vast geplakt aan het flesje en met washi tape vast gemaakt en versiert.
Omdat het voor mij een probeersel was heb ik het flesje niet heel erg netjes afgewerkt ;-)
Ach ik denk dat de vogels mij het wel vergeven.



7 opmerkingen:

  1. Leuk zeg! De vogels zullen zeker blij zijn!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig! Dat levert je vast veel vrolijke bezoekers op :-) , hopelijk niet van die zware, anders breken je lepels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahaha, nou misschien dan toch maar een paar pollepels halen als ze breken ;-)

      Verwijderen
  3. Wat zal het druk worden rond voedertijd.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.