zaterdag 1 november 2014

Goed begin.

Een goed begin van november.
Een mooi bos trosroosjes voor mezelf gekocht.

Dat ga ik vaker doen want eigenlijk ben ik dol op bloemen.
En ik krijg en/of haal ze bijna nooit.
Daar moet maar eens verandering in komen.
Bloemen kleuren je dag toch!!

Nu ik niet meer naar bloemschikcursus ga, 
en dat nog steeds erg jammer vind, 
wil ik zelf iets meer met bloemen gaan doen.
Dus hou je net zoals ik van bloemen... kijk dan regelmatig op mijn blog.
Ik wil er een regelmatig terug kerend item van maken.

Wat doen jullie met bloem knoppen die van het bosje afvallen?
Gooi je ze weg of doe je ze net zoals ik in een drijfschaaltje o fin een klein vaasje!
Ik vind het zonde om ze weg te gooien en gun ze graag een ere plekje op tafel.






Een fijn weekend allemaal.


4 opmerkingen:

  1. Onvoorstelbaar dat je zegt bijna nooit bloemen te kopen. Gezien je prachtige bloemcreaties voor je eigen bruiloft had ik toch minstens verwacht dat je werkzaam bent in de bloemenwereld!
    Ja, leuk, die "gevallen" roosjes in een klein vaasje of schaaltje!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ooit in een grijs verleden een half jaar stage gelopen in een bloemenzaak maar daar mocht ik alleen maar schoonmaken. Voor de rest heb ik een paar jaar op bloemschikken gezeten maar dat was alleen maar na maken van bloemstukken en toch heb ik er wel veel geleerd. O, ja en op mijn werk maakte ik al vaak bloemstukken voor de kerst. Meer ervaring heb ik niet. Ik vind het leuk en als je al een beetje creatief bent kun je dit ook wel een beetje.... ;-)

      Verwijderen
  2. Ik vind bloemen best heel mooi, maar ik koop ze eigenlijk nooit...
    Nu ik die pot met roosjes bij jou op de foto zie, vind ik het heel leuk, maar toch staan er hier zelden bloemen op tafel.
    Ik vergeet ze water te geven en ach binnen een week gaan ze stinken en uitvallen en moet die vaas weer schoon ..., erg hè..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn bloemen haal ik meestal uit eigen tuin, daar word ik ongelofelijk blij van om uit eigen tuin te kunnen oogsten!
    Ik probeer ze allemaal zelf te planten en zaaien zodat ik ze niet hoef te kopen. Niet voor het geld maar voor de 'kick'.
    Alleen zo'n grote tak met ongelofelijk kleine rozebotteltjes heb ik onlangs gekocht omdat ik die nergens in het 'wild' kon vinden ;o)
    Succes met je nieuwe blog, spannend!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.