woensdag 1 oktober 2014

Warme poncho!

Hij is lekker snel klaar mijn poncho. 
Maar wat wil je ook met dik garen en een flinke haaknaald. 
Dat schiet lekker op.  De herfst kleuren zijn in het echt nog mooier dan op de foto!!

Ik heb twee gelijke lappen gehaakt van stokjes, van 45 cm bij 80 cm, en deze op elkaar gehaakt. 
Omdat het halsgat te groot was heb ik daar nog 5 toeren gehaakt. Let op!! wel steeds minderen.  
Nu sluit hij mooi aan. Ik zou eventueel nog meer toeren er aan kunnen haken zodat er een kol ontstaat. Misschien doe ik dat nog wel. 
Ik heb 5 bollen gebruikt en dat was voldoende voor een ruime poncho.






11 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat leuk gemaakt! Hier waren de bollen wol bij wibra allemaal al uitverkocht helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer.. Ik moet zegen dat er bij ons ook niet zo heel veel meer waren en ik misschien wel geluk heb gehad... Bij de zeeman heb je ook mooi dik garen met tweed!! daar zou je deze poncho ook van kunnen haken.

      Verwijderen
  2. Leuk geworden, mooie kleuren ook! Ziet er lekker en behaaglijk uit.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel gaaf, Dinah! En het is toch zo handig om even zo'n ding over je hoofd te schieten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige poncho
    en zo kleurrijk
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi met dat dikke garen ,man wat een snelheid

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.