donderdag 15 augustus 2013

Twente deel 3

 deel 3 van mijn Twente promotie :-)
 Verschillende ambachten in verschillende schuren die ik met jullie wil delen.

Een winkeltje ingericht als een huis van de Heeren. van de binnenkant heb ik weinig foto's gemaakt het is een expositieruimte en op het moment draaide daar een film.

De kip die de aanval heeft overleefd.
Op naar de schuren want volgens mij werd alles zelf gemaakt.
Niks geen Dirk van de broek of Appie Hein om de hoek.
Maar zelf gezaaid, gemaaid en geoogst.
Iets waar we nu dubbel voor betalen in de super omdat het biologisch is.

Wie weet wat dit is een soort draaimolen.
In de schuren zagen we verschillende ambachten.

houtbewerken/ timmerman.


 Het leuke van dit museum is dat je overal aan mag komen, 
zo kan je alles heel goed bekijken en onderzoeken.
Een speciale houtbewerker was de klompenman

De smederij/smid



 Een enorme blaasbalg
Ik had vaak geen idee wat voor gereedschap er hing of lag.

Dit herken ik dan weer wel ;-)

De boer



Dit was de schaapskooi met binnen een andere expositie.

Dit was het plafond. dakpannen met stro er tussen als isolatie.

Op naar deel 4.
De boerderij.



1 opmerking:

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.