dinsdag 21 mei 2013

Portugal 3

Hier nog wat mooie foto's die ik gemaakt heb in Portugal. Hier boven een stuik met veel van deze enorme bloemen, zo groot als je hand. Geen idee hoe het struikje heet maar het was prachtig.

 Bij Port Vincent het meest zuid westelijke puntje van Europa stonden deze plantjes met bloemen, later zag ik ze ook in het paars. Een soort vetplant.
 Hier de hoge rotsen van Port Vincent, behoorlijk diep.....
 De paarse variant van het vetplant.
 En dan opzoek naar een niet toeristisch strand en die was er... Wel flink wat trappen af om er te komen maar dan had je ook een prachtig strand met steile rotsen, zo mooi!!!
 Prachtige cactusachtige
 En de iets beter bekende klaproos die stonden ook vol in bloei....
 Dit boompje vond ik ook erg bijzonder me zijn heel aparte vruchten. 
Kwamen we tegen bij het oude stadje Silves.
 Dit vonden we toch zo bijzonder een ooievaarsnest met jongen op een hoge palmboom. Flink veel foto's van gemaakt om later tot de ontdekking te komen dat de Algarve stikt van de ooievaren en dito nesten.
 Het stadje Silves met kleine straatjes die vaak stijl omhoog liepen veel oude kerken en een kathedraal.
Gedurende de Moorse overheersing was Silves de hoofdstad van de Algarve, er werd gezegd dat haar schoonheid die van Lissabon overtrof. Boven het op een helling gelegen witte stadje tekenen zich de rode zandstenen muren van het kasteel af. Beneden in Silves loopt de rivier de Arade waarover de Romeinen een brug gebouwd hebben.


  Een wel hele oude deur.. ik heb er een foto van genomen omdat ik zelf ook op nr 19 woon.
 En wat denk je van dit balkon?? Hoog in de toegangspoort van het stadje.. Zie je het ooievaarsnest aan de rechter bovenkant?
Het Kasteel - Mooi uitzicht over het Monchique gebergte, de Arade vallei en in de verte de kust. Op het binnenhof is een tuin aangelegd waar in het seizoen regelmatig concerten plaatsvinden. 
De Kathedraal - (13e eeuw) Gebouwd op de plek waar een moskee stond. De vele graftomben worden toegeschreven aan de kruisridders die destijds hielpen om de stad te heroveren op de Moren.

Het stadje met het kasteel. (bron)
 De fontein met er achter een huis helemaal betegeld met roze tegels. en mooie bolle balkons.
 Een heuse ridder voor een souvenirs winkeltje.
 Het hoogste punt van de Algarve 900 meter met een iets tegenvallend uitzicht en wederom heel veel wind.
Monchique, de hoogst gelegen plaats in de Algarve, ligt op zo'n 20 km, vanaf Monchique naar Foia (902m), het hoogste punt in de Algarve, waar men een schitterend uitzicht heeft over de Algarve. Wel een heldere dag uitzoeken en een trui meenemen.
 Terug naar de kust met op de foto een toeristen boot. 
Voor de rest zag je weinig schepen op de oceaan, wel veel kleine vissersbootjes.
Bron informatie vind je hier.

Nog twee foto's van onze tijdelijke thuishaven.

 Portugal is bekent om z'n mooie tegels, je zag al een foto van een roze huis en de fontuin die betegeld waren maar wat denk je hier van. Zou je ook niet graag z'n naambordje aan jou huis willen hangen?? Ik was er helemaal weg van maar heb ze nergen te koop zien staan anders hing er nu Vila Dinah aan mijn huis :-)



26 opmerkingen:

  1. Wow, wat een heerlijke vakantie foto's!
    Die ooievaars foto is ook bijzonder zeg! Nou ja, voor mij dan ...;-), ik krijg ze hier niet op de foto...
    Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zucht....wat een geweldige foto's....ik geniet gewoon lekker met je mee :o)
    Gewoon even niet naar buiten kijken haha

    Ik denk dat je eerdaags maar een ritje naar de bouwmarkt moet maken...een zooitje witte tegeltjes, goeie verf...schilderen maar!

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's laat je ons zien. Je zou er zo heen willen gaan.
    Ik hield het even op foto's van eigen land maar ook een prachtige vakantieplek.
    Alleen de zon, tja .........
    Fijne dag, groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh heerlijk die zon die missen we hier hoor ,was lekker begrijp ik met die mooie foto s

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie foto's Dinah ! Dat moet echt genieten zijn geweest :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooo, wat een heerlijke zonnige plaatjes en ik het maar koud hebben hier ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een aantal minuten lang waande ik me in portugal met vooral de zon erbij

    kijk ik naar buiten.....grauw...nu ja in elk geval heb ik hier van je foto;s en verhaal genoten

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kijk liever naar jouw prachtige foto's dan naar buiten *zuchtje*
    Wat een prachtig land Portugal meis .... heb toch al aardig wat landen bezocht maar Portugal helaas nog niet. Maar ik ben verkocht hihihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's, vooral die een na laatste is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om even 'mee te reizen', echt prachtig wat jullie allemaal gezien hebben!
    Ik herinner me nu een aquarel die ik lang geleden maakte, ook met gedecoreerde tegels op een binnenplaats... ik zal eens gaan zoeken!
    Ik durf het bijna niet te vragen, maar komt er ook nog een deel 4 Portugal?
    ik hoop het maar...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dit was het wel.. De rest van de foto's houd ik prive ;-)Het was een prachtige vakantie en we hebben echt heel erg genoten. Vooral omdat dit de eerste keer samen op vakantie is geweest lekker zonder kids.. Er gaan er vast meer volgen.. Het enige wat ik niet zo leuk vond was dat Wessel in een opvang moest en nu helemaal schor is van het blaffen :-( zo zielig om hem achter te laten.. Ik wil volgend jaar weer op vakantie met z'n 2en maar dan naar een ander land.

      Lieve groet, dinah

      Verwijderen
  11. Dankjewel voor ook deze prachtige mooie rondtour...ja het is meer dan duidelijk jullie hebben heel erg van genoten van jullie vakantie in Portugal!!!

    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw! Dat ziet er allemaal prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk zo'n reisverslag met prachtige foto's! Wij kunnen gewoon thuis blijven en toch Portugal een beetje bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige foto's van een prachtig land! Fijn dat je ons zo even laat meegenieten. Dat kunnen we denk ik allemaal best wel even gebruiken met dit herfstachtige weer in mei ;) Dat naambord is inderdaad prachtig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dinah bedankt,ik heb ontzettend zitten genieten van jou prachtige foto's hier en dat tegelwerk met naam inderdaad...BJOETIFOEL!Maar vaak is dat daar heel mooi en als je het hier zo hebben slaat het ooit als een tang op een varken...omdat er hier gewoon de omgeving en de sfeer die daarbij hoort niet is;-)Ik heb dat ook altijd als ik iets dergelijks zie op vakantie,daar vind je het prachtig,maar de sfeer en alles heel anders is komt het juist daar ook beter op zijn plek(wijze woorden van mijn man die me dan altijd probeert te weerhouden iets dergelijks mee te nemen,wat dan inderdaad thuis toch niet het gewenste resultaat oplevert,ha,ha)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk Angeline.... Ik moet er gewoon ook een witte villa in Portugal bij hebben, hihihihi... Hier zou het absoluut niet staan zeker niet met al die regen en dat grijze weer en dan op die rode/bruine bakstenengevel van ons huis.

      Verwijderen
  16. Je hebt blijkbaar een hele leuke tijd gehad met mooie foto's als bewijs :)
    Fijn om mee te mogen genieten !

    Is een beetje een voorproefje op de reis die wij hier plannen naar mijn broer zijn vriend die op de azoren woont, ook al ligt dit eiland nog een heel eind van het portugese vasteland verwijderd, ziet het er allemaal wel erg vergelijkbaar uit met je foto's, bvb het witte kerkje en de tegels.
    Volgend jaar of zo willen we ook met onze camper eens door Portugal gaan trekken dus ik vond deze beelden heel erg plezant :), doen me dromen.

    Groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, ik heb onderweg veel campers gezien dus dat is goed te doen, veel campings ook (niet van die mega campings hoor)Dat lijkt mij ook nog wel eens wat maar dan moet je wel iets langer op reis, o,o,o, wat vervelend, hihihihi. Eerst weer even wat sparen.

      Verwijderen
    2. Ja echt he, heel vervelend zo lang weg moeten blijven ;)

      Wij zijn ook aan het sparen hoor, de onze is 20 jaar oud, we hebben hem 4 jaar geleden voor 10.000 euro gekocht, hij was altijd heel erg goed verzorgd geweest maar ja blijft wel oud voor zo'n wagen.

      Verwijderen
  17. Leuk zeg die foto's, ook weer plekjes waar we zelf ook geweest zijn.
    In welke plaats was je thuishaven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Albufeira,, ik geloof het meest toeristisch plaatsje aan de Algarve.

      Verwijderen
  18. Mooie plaats, wij zijn een paar jaar geleden in Alvor geweest en een uitstapje naar albufeira.
    Maar wil best nog eens terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een fantastische foto's Dinah, jij hebt in ieder geval een heerlijke vakantie en een portie zon in de knip! Ziet er prachtig uit daar, ben er nog nooit geweest, maar zou er zeker wel een keer heen willen! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige foto's van een zo te zien even prachtige reis!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.