woensdag 20 maart 2013

Haak rol steek nr 10

Ik doe nog steeds mee met de haakrol van Wieke en iedere week maandag heeft ze weer een nieuwe steek. En of ik wordt beter in het haken of de steken zijn gemakkelijker want het gaan best goed vind ik zelf.
Alleen de golfsteek dat vond ik een lastige om de haken. Misschien moet ik die nog eens opnieuw proberen.
Wil je meer weten over de haakrol dan moet je bij wieke zijn. Klik op haar naam en komt gelijk bij de steken van de haakrol. Er zijn inmiddels al 10 steken geweest.


Een update van de bloemenplaid komt volgende week weer. 
En ik ga binnenkort beginnen met de  Square-lace shawl van Wieke, hoe je aan dit patroon komt lees je ook op het blog van Wieke. Deze shawl is een flinke uitdaging voor mij om te gaan haken. Inmiddels is er een mooi wolletje in een prachtige warme kleur naar mij onderweg en ik ben zeer benieuwd of het mij gaat lukken om de shawl te haken. Wordt vervolgd!!


7 opmerkingen:

  1. oh leuk, dat project de haakrol ligt ook nog op mij te wachten, samen met de bloemetjes die ook al lang in hun doos liggen maar die stomme griep laat het niet toe :( Ik haak 1 bloemetje en ik ben doodop. Niet goed voor de creativiteit, hopelijk krijg ik mijn turbonaalden terug dit weekend.
    Veel succes met het haken van die shawl, hij ziet er alvast geweldig uit.
    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk !! Wat ik me wel altijd afvraag: wat gebeurt er met zo'n brei- of haakrol? Is het alleen om de steken te oefenen of wordt het uiteindelijk een sjaal of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan van de steken verschillende lapjes maken en dan een kussen oid maken. Ik gebruik het gewoon als oefenlap, kijken hoe de steken vallen en wat mooi is. Het wordt ook wel een pronkrol genoemd. maar ik doe er voor de rest niks mee.

      Verwijderen
  3. Leuk gedaan weer hoor
    Lieve groet hester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt het laatste steekje ook al weer gedaan! Het blijft leuk om te doen hè?

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er wel mooi uit....
    En ook es een keer wat anders dan stokjes en vasten enz.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.