woensdag 4 juli 2012

Fleur en Kleur op woensdag

De hortensias staan nu in volle bloei in mijn tuin. Ik heb ze 2 jaar terug flink gesnoeid, dat was volgens mij nooit eerder  gebeurd door de vorige bewoners. Het resultaat was dat ik vorig jaar alleen groen in de tuin had zonder ook maar een bloem. Maar dat maakt de hortensia dit jaar meer dan goed want zoveel bloemen in een struik heb ik alleen nog maar in Bretagne (FR) gezien.














Mooi he!!! Het zijn 3 struiken met verschillende kleuren. waarvan een struik meerder kleuren heeft ( zie de foto hier boven) Ik ga proberen om een aantal te drogen.

Meer fleur en kleur vind je hier.



8 opmerkingen:

  1. Prachtig!!! Drogen heb ik ook een keer gedaan, tenminste, ik deed 'm in een telefoonboek en dat ging prima. Kan echter geen ervaring delen met drogen aan de lucht !!!In ieder geval succes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige hortensia`s,kom via fleur en kleur even langs,zou nog wel even wachten met drogen,als je het nu doet,moet je veel geluk hebben,in deze tijd verlebberen ze gauw,meestal kun je zien wanneer het kan,dan verkleuren ze,ik wens je een fijne woensdag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw was mijn eerste reactie. Prachtig! Vorig jaar alleen maar groen, nu alleen maar roze.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig hé die Hortensia's...onze voortuin staat er vol mee en ik ben er dol op! Kan van al die kleuren ook enorm genieten, wij gaan trouwens volgende week naar Bretagne!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, die staat echt super vol in de bloemen, heel mooi.Soms hebben ze het dus echt nodig om flink gesnoeid te worden.
    Liefs
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Dinah...wat een zee van bloemen...aan je Hortensia's zeker zo op de2 bovenste foto's...echt prachtig hoor!
    De andere zijn ook mooi, en heel apart hé, met verschillende bloemen aan één plant!
    Het geeft mij goede hoop voor volgend jaar...ik heb mijn Hortensia dit voorjaar ook heeeel drastisch gesnoeid, ze staan er als planten nu schitterend bij...maar helaas ook geen bloemen...maar als ik volgend jaar, maar half zoveel bloemen krijg als jij nu hebt...zal ik daar toch al heel blij mee zijn!
    Geniet maar fijn van al die 'pracht' en het drogen is niet moeilijk hoor...mooie stevige bloemen afknippen, en ontdoen van al de bladen, in een vaas met weinig water paar dagen laten staan, en dan gaan ze eigenlijk al langzaam drogen, heel soms lukt dat niet bij allemaal, maar meestal gaat het wel goed...je kan er ook een paar bij elkaar binden, en dan ondersteboven laten drogen.

    Een fijne avond, en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi. De mijne beginnen nog maar te bloeien.
    Niet te vlug knippen om te laten drogen. September ofzo... Maar wel voor de nachtvorst. Je kan er ook mooie kransen mee maken. Heb al een paar keer gedaan, maar dan heb je zeker een bloem of 6 nodig.

    https://picasaweb.google.com/lh/photo/7Bk9cVODGnqkbmLo5roSt9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/8s4qfbL2_BjWw-s2IEZT69MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/4emz7ccUOfRgGyLd_8JcZNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

    Hier een paar foto's. Kan je zien hoe mooi dit is. En ze drogen ook gewoon in. Heb je jaren plezier van.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. maar zo mooi zijn die van mij niet,geweldig,moet je straks krans van maken,heb je 3 jaar zeker plezier van,groetjes irena

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.