zondag 11 december 2011

O, dennenboom, O, dennenboom, wat zijn je kaarsjes wonderschoon.

Het pronkstuk rond de kerstdagen staat!! Gister gehaald bij de bomenboer.  Het mandje met X-MAS erop had in nog van vorig jaar. De boom staat in een andere pot en de stam hebben we vastgezet met stenen en daar over heen nog grind.

Het is een Nordman dus lekker zachte naaldjes. Voor die andere bomen ben ik allergische en die naalden steken ook zo gemeen, vooral als hij na de kerstdagen uitgedroogd is .

Mijn boom is altijd in rood tinten, van roze tot paars en bordeaux tot bijna bruin. Flink veel lichtjes er in en dit jaar voor het eerst weer kaarslampjes, lekker ouderwets en volgens mij weer helemaal hip.

Ja, en dan sneuvelde er gelijk weer een glazen bal. Ik heb ook van kunststof maar die vallen toch minder snel. Pats daar lag er een. De hond kwam, nieuwsgierig als hij is, kijken en dan moet je oppassen dat meneer er niet door heen gaat lopen, dus snel opruimen.

 













De foto rechts maakte ik per ongeluk maar eigenlijk vind ik die wel heel erg mooi, zo met die lichtjes en de ster.  
 

Het boedda beeld Heeft tijdelijk de sterrenslinger om  die ik gehaakt heb, want die gaat nog in de guirlande samen met de gebreide kerstballen.

Ik ben alweer bezig om een kerstbal te breien, later het resultaat en het patroon doe ik er bij. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Groetjes en fijne zondagavond nog. Dinah.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.