donderdag 15 december 2011

Kerstbloemstuk

 Kerst bloemschikken.

Gisteravond was het weer bloemschik avond. We mochten zelf een schaal meenemen en ik heb na lang aarzelen de glazen schaal  op voet meegenomen. Die is gewoon altijd mooi en trouwens ook leuk om taart, cake of koekjes in te serveren.

Je kon kiezen uit verschillende materialen en kleuren. Rood, zilver, wit, goud. Ik heb gekozen voor zilver en paars. Ik heb ook paarse ballen in mijn kerstboom en ik vond het weer eens wat anders dan rood (wat ik normaal altijd neem).

De basis van het bloemstuk is groen, eucalyptus, laurierblad, klimop, nobilis takken. Onder in de schaal heb ik wat mos gedaan anders zie je het blok oase. (half blok gebruikt)

na het basis groen, daar gaat altijd meer tijd in zitten dan je denkt was het tijd voor een glas glühwein, heerlijk, maar het steeg met al snel naar het hoofd, snel nog een kopje koffie erbij genomen en een kerstkransje. We waren nu helemaal in de stemming voor het decoreren.

Boven op komt dan ook mos. Door het mos heen steek je de decoratie: was-peren, grijze was-rozen, dennenappels paars, paarse glitterster, 3 zilveren draadballen. Voor de rozen is het wel handig om een gaatje voor te prikken.

In het midden heb ik krullen geplaatst en daaraan heb ik zilverenkralen geplakt met een lijmpistool. Dat gaat niet altijd goed en ik heb dan ook een blaar op mijn vinger, au.....


Ook op het mos heb ik een aantal zilverkralen geplakt en daar over heen nog wat draadjesdeco gedaan.

Verder zit er nog een rood/paarsachtig balletje in, geen idee hoe het heet maar ik vond het mooi passen in de klimopbladeren. Als finising touche nog wat zilverkleurige veerachtig blad en toen vond ik het wel mooi zo.

Het leuke van dit  bloemstuk is dat je het prima in kan laten drogen en zo blijft het bloemstuk heel lang mooi.                          Zo ik ben helemaal klaar voor de komende kerstdagen. Nu ga ik bedenken wat we gaan eten met de kerst.........
Een hele gezellige donderdag. Groetjes, dinah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.