maandag 19 december 2011

Een nieuw schilderij

Het idee voor dit schilderij zat al een tijdje in mijn hoofd. En dit weekend heb ik het idee uitgewerkt.

Een giga doek van 1.20 bij 1 meter in het zwart stond daar op de ezel, het past maar net. Het is altijd een uitdaging om te beginnen en zeker met z'n groot doek.

Het idee was om een deel van een songtekst op het doek te schilderen. Ik ben benieuwd of je weet van welke band dit is?? (* antwoord)

"some days I pray for Silence"
"some days I pray for Soul"
"some days I just pray for the god of sex and drums and Rock 'n Roll"

Als long as your dreams are coming true, you'd better believe it"
That I would do anythng for love".
"But I won't do That".

En omdat het over liefde gaat! (gaan heel veel songteksten over) moest er een groot hart op komen te staan. Het hart heb ik eerst met diverse materialen, wol, textiel, veren en kant met een textiel-verharder op het doek geplaatst.Je krijgt zo diepte in je schilderij. Ik heb het daarna geschilderd met verschillende kleuren, o.a. paars, rood en blauw. Hiernaast zie je het hart nog ongeschilderd en zonder tekst.

Toen de verf droog was heb ik de tekst er op geschreven en kon het geheel verder drogen.
Het schilderij moet nog gesigneerd worden maar dat kan altijd nog. Voorlopig hangt mijn nieuwste creatie boven mijn bank. Het schilderij is in het echt wel veel mooier dan op de foto, omdat je de diepte werking niet ziet en de verschillende kleurschakeringen in het hart ook niet, jammer is dat... nou ja de foto geeft je wel een idee van hoe het is geworden.

Mijn volgende schilderij wordt een stuk kleiner en is in opdracht. Iets met bloemen!!! Voor een oudere dame.
Ik denk er nog even over na..........

Een hele fijne week allemaal! Groetjes, Dinah


* Antwoord: Meat Loaf:  I would do anything for love

1 opmerking:

  1. Wat heerlijk als je toch zooo creatief bent. Prachtig hoor! Leonne

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.